איתן כבל הטיח: “אבי גבאי, אתה שקרן! טעינו כולנו כשתמכנו בך”

אריה ריבקינד
|
ד' שבט התשע"ט / 10.01.2019 20:41
איתן כבל תקף בחריפות את יו”ר העבודה: “מי שבוגד בערכים לא יכול להנהיג אותנו” • “פירקת את המחנה הציוני בלי להתייעץ, אתה הובלת, אתה ניווטת. הכישלון הזה הוא נטו גבאי” • “הלכתי לפוליגרף כדי להראות לך מי דובר אמת ומי שקרן ולא בפעם הראשונה. אתה שיקרת!”

ח”כ איתן כבל נאם הערב (חמישי) בוועידת מפלגת העבודה שהתכנסה בתל אביב, תקף בחריפות את דרישת יו”ר המפלגה אבי גבאי לשריין מועמדים מטעמו ברשימת ‘העבודה’ לכנסת, קרא להדחתו – והציג בדיקת פוליגרף שמוכיחה, לטענתו, כי גבאי שיקר.

העימות בין השניים החריף מאוד בימים האחרונים, לאחר שכבל טען בריאיון שהעניק לתכנית ‘פגוש את העיתונות’ כי גבאי איים על הח”כים “אהרוס את הבית הזה עליי ועליכם”. גבאי טען כי מדובר בשקר.

הערב, על הבמה בוועידת המפלגה, הציג כבל בדיקת פוליגרף שקבעה כי הוא דובר אמת.

בנאום תוקפני במיוחד, אמר כבל: “לכל אלה שחושבים שאני מתפטר – תשכחו מזה. זה הבית שלי. נלחמתי עליו. אף אחד לא יזרוק אותי מהבית שלי, שלכם. אנחנו נמצאים כאן בקרב על הבית שלנו, הערכים שלנו שאנחנו מאמינים בהם. שילמתי מחירים פוליטיים אישיים ולמרות זאת לא עזבתי את הבית אף לא ליום אחד. לא ראיתי במפלגה מקפצה, מקום להתארח בו בדרך לתחנה הבאה ולא שלד בורסאי.

“גם היום עומדת בפנינו בחירה ברורה: לבחור בערכים של תנועת העבודה או להקריב אותם על המזבח בשביל אינטרסים של אדם אחד שמאיים להפיל את הבית הזה על הראש של כולנו”.

כבל הוסיף: “נכון, זה לא נעים. התזמון לא אידיאלי אבל אנחנו לא נשתוק, לא נוכל לסלוח לעצמינו ביום שלאחר הבחירות”.

כבל הטיח בפניו של יו”ר העבודה: “אדון גבאי, למה אתה מנסה לדחוק החוצה חברי כנסת עם השריונים שלך. אפילו ביבי ביקש מהמפלגה שלו קיבל רק אחד וגם זה יהיה בהצבעה חשאית. אז למה אנחנו אמורים לשתוק כשאתה מחסל את הסיכוי של האנשים שיושבים כאן והביאו בבחירות האחרונות 24 מנדטים?

“חשפתי אצל רינה מצליח את מה שאמרת לי – איימת עליי שתמוטט את הבית הזה על כולנו. אתה יודע זאת, כי זו ההבטחה היחידה שעמדת בה. אבל אתמול עשית מעשה חמור מאוד – 5 דקות לפני החדשות בפריים טיים התראיינת לאודי סגל והכחשת את זה. ראיתי את זה וצחקתי לעצמי – הבעת זלזול בדברים. אחד מאיתנו משקר וזה לא אני. לא מוכן שתקרא לי שקרן. הלכתי מיוזמתי לבדיקת פוליגרף כדי להראות לך מי דובר אמת ומי שקרן ולא בפעם הראשונה. אתה שיקרת!”

כבל המשיך: “בוא אני אלמד אותך משהו על המפלגה שהגעת אליה לפני שנה. האותיות הן אמת – זה לא רק פתק אלא ערכים. מי שבוגד בהם לא יכול להנהיג אותנו.

איתן כבל

כבל מול גבאי והפוליגרף. צילום: Hadas Parush/Flash90

“אני מודה – טעיתי, טעינו כולנו כשתמכנו בך בסיבוב השני מול ידידי עמיר פרץ. אני פונה אליך עמיר – לוקח אחריות על הטעות שלי. מתנצל בפניך. לכן מתחייב כאן שאם נקיים בחירות מהירות ליו”ר שיוביל אותנו בבחירות לא אתמודד”.

כבל המשיך והאשים את גבאי: “לא בשביל עצמי אני עומד כאן, אלא בשביל המפלגה המפוארת הזאת שהקימה את המדינה ועומדת להימחק. יש גבול, הכל עליך. אתה פירקת את המחנה הציוני בלי להתייעץ, אתה הובלת, אתה ניווטת. הכישלון הזה הוא נטו גבאי.

“אפשר עוד להציל את הבחירות האלה. זוהי השעה הגדולה לייצר חזית מול נתניהו שמפלגת העבודה תהיה הציר המרכזי שלך”.