תתחילו לבדוק טוב: ‘פלאפון’ גבתה כסף על קו שלא קיים כבר 17 שנים

חרדים 10
|
ד' שבט התשע"ט / 10.01.2019 13:40
אתם בודקים היטב את חיובי האשראי שלכם? כי מסתבר שיש חברות שממשיכות לגבות מכם תשלום מיותר, בלי שתשימו לבה כבר מספר שנים • ואם תבקשו פיצוי התשובה יענו לכם?

זה שחברות התקשורת אוהבות את הכסף שלנו, כולם יודעים. אבל לפעמים זה ממש כואב.

כמו למשל סיפורו של לקוח של חברת פלאפון – שהובא על ידי מעיין פרתי ב’תכנית הכלכלית’ של חברת ‘החדשות’ –  שגילה יום אחד כי גובים ממנו כל חודש כ-35 שקלים על קו שלא פעיל בכלל כבר 17 שנים.

לאחר שפנה מספר פעמים לחברת פלאפון וביקש לזכות אותו על הכספים שנגבו ממנו, הוא נענה בשלילה.

מדוע? כי לטענת החברה “זוהי אחריות שלו בלבד לעקוב אחר החשבוניות”.

הלקוח: “חברת פלאפון ראתה את הטעות שהיא עשתה וראתה שהקו הזה לא פעיל עשרות שנים, אבל עדיין היא לא מסכימה לפצות אותי בסכום החיוב שהגיע ל-8,000 שקלים. בשביל חברה כזו זה כלום אבל בשביל כל אדם אחר או בשבילי זה יכול להגיע לסכום של משכורת חודשית”.

אבל חברת פלאפון היא לא היחידה.

בתכנית הובא גם מקרה שקרה ב’הוט מובייל’, שלא מסכימה לפצות לקוח על קו לא פעיל, למרות פניות חוזרות ונשנות של הלקוח.

“יש לחברה את כרטיס האשראי שלי והיא חייבה על דעת עצמה ללא ידיעתי וללא הסכמתי תשלום על קו שלא נמצא בשימוש. הבדיחה היא שהוט מובייל הסכימה לחייב אותי על מחצית מהסכום וטענה שזו אחריותי המלאה לבדוק את החשבוניות”.

חברת פלאפון בתגובה ל’התכנית הכלכלית’: “קיבלנו את הפנייה של התוכנית הכלכלית לפני שעתיים ואנו מבצעים בדיקה בנושא ובסיומה נעמוד בקשר עם הלקוח”.

חברת הוט מובייל בתגובה להתכנית הכלכלית’: “הלקוח רכש כרטיס סים והפעיל אותו באופן עצמאי דרך האתר. החברה אינה מנהלת מעקב אחר שימושים של הלקוחות במנויים שלה”.