4 מחמשת הנערים העצורים משתחררים: “מצפה שהשב”כ יתנצל”

המשטרה ביקשה מבית המשפט לשחרר ממעצר ארבעה מתוך חמשת הנערים שנעצרו לפני קרוב לשבועיים בפרשת 'הטרור היהודי' • עו"ד בן גביר, המייצג אחד מהם: "מרגע שראיתי את הספינים של השב"כ ואת ההדלפות המגמתיות, היה ברור שהמעצר נבע בעיקר משיקולים של יח"צ לשב"כ"
חיים טוויל
ד' שבט התשע"ט / 10.01.2019 10:15

שירות הבטחון הכללי והיחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש”י, הגיעו הבוקר (חמישי) לבימ”ש השלום בראשון לציון עם בקשת שחרור בתנאים מגבילים לארבעה מתוך חמשת הנערים, תלמידי ישיבת ‘פרי הארץ’,שנעצרו במרתפי השב”כ, במהלך חקירת החשד לרצח של הערביה עאישה אראבי.

מעצרו של החשוד היחיד שלא שוחרר בתנאים מגבילים הוארך עד יום שלישי.

עו”ד חי הבר מארגון חוננו, המייצג חלק מהנערים, מסר: “כצפוי הודיע עכשיו השב”כ לבית המשפט כי הוא מבקש לשחרר ממעצר את כל החשודים למעט אחד”.

הוא הוסיף: “אנו כמובן שמחים על כך אבל נדרוש כי יבוצע תחקיר הכיצד הגיע השב”כ למצב כזה בו חוקר בחקירות כה קשות חפים משפע תוך התעלמות מוחלטת מזעקתם וזעקת המשפחות ועורכי הדין. שוב השב”כ גרם נזק נפשי לנערים חפים מפשע”.

עו”ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד החשודים: “מהרגע הראשון טענתי  שהחשד אינו רציני ומרגע שראיתי את הספינים של השב”כ ואת ההדלפות המגמתיות, היה ברור שהמעצר נבע בעיקר משיקולים של יחסי ציבור לשב”כ.

“אינני מבין כיצד הפרקליטות איפשרה את המעצרים, כאשר היה ברור מלכתחילה כי אין חומר של ממש הקושר את החשודים ובתוכם מרשי למעורבות במעשה. מרשי שהה 12 ימים בחקירה קשה שנגרמה לו לטראומה, וכעת נשאלת שאלה אחת: מי יפצה אותו על אותה הטראומה? אני מצפה מחוקרי השב”כ לערוך חשבון נפש, ואני מעריך כי גם העצור האחרון  ישתחרר  גם הוא  תוך זמן קצר”.

עו”ד עדי קידר מחוננו הוסיף: “המשטרה מבקשת לשחרר את הנערים החשודים ברצח, ובכך מאשרת את טענותינו מהרגע הראשון לפיה מדובר לא רק בחפים מפשע, אלא בכיוון חקירה שגוי לחלוטין. אני מצפה מהמשטרה והשב”כ להתנצל בפני הנערים ומשפחותיהם וכן בפני הרבנים”.

השב”כ: חקירת הקטינים בוצעה תחת פיקוח שיפוטי הדוק

בימים האחרונים נחקר בשב”כ ובמשטרה פיגוע טרור שגרם למותה של עאישה ראבי, תושבת בדיא ואם לתשעה ילדים, סמוך ליישוב רחלים.

בעקבות פעולות לאיסוף מודיעין וראיות נעצרו לחקירה מספר קטינים, תלמידי ישיבת ‘פרי הארץ’, בחשד שהיו מעורבים בפיגוע בו נזרקה האבן שגרמה למותה של המנוחה.

יודגש, כי כל מהלכי החקירה בוצעו תחת פיקוח שיפוטי הדוק מצד הפרקליטות ובתי המשפט, וכי במהלך החקירה זכו הנחקרים לכלל התנאים המתחייבים בחוק בהתאם לגילם ולאמונתם.

היום הוארך מעצרו של אחד החשודים ב-6 ימים וכן הוחלט כי בעניינם של חלק מהחשודים ניתן לבצע את פעולות החקירה הנדרשות כשהם נתונים במעצר בית ותחת תנאים מגבילים.

כלל הראיות והממצאים שנאספו עד כה בחקירה הועברו לפרקליטות מחוז מרכז, אשר ליוותה את החקירה מראשיתה, ולאחר שזו תסיים את ניתוח הראיות וממצאי החקירה יוחלט על המשך ההליכים המשפטיים.

“מאז ביצוע המעצרים התנהל מאמץ יזום ומתמשך של גורמים בעלי אינטרס, שנועד לשבש את מהלכי החקירה, לרבות הפצת מידע כוזב ביחס להתנהלות החקירה, תוך הכפשת שירות הביטחון הכללי ועובדיו. שירות הביטחון הכללי מדגיש כי הארגון לא יירתע וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעילות טרור באשר היא”, אומרים בשב”כ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות