ליצמן: ‘ש”ס מדשדשת בסקרים. אנחנו יכולים לתת לה להתרסק?’

אריה ריבקינד
|
ג' שבט התשע"ט / 09.01.2019 21:06
במהלך ישיבת ‘ועדת השמונה’ של אגו”י – הזהיר ליצמן: “מי שיפסיד אם ש”ס תתרסק היא כל היהדות החרדית” • מקורבי דרעי: “ש”ס מעריכה את חוכמת ליצמן ובטוחה שהדברים המנותקים מהמציאות המיוחסים לו, לא נאמרו” • גורם בסביבת ליצמן: “הדברים נאמרו, אבל לא במשמעות שהוצגה”

האם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן חושש שאריה דרעי לא יצליח לעבור את אחוז החסימה?

לפי דיווח ב’כאן’, במהלך ישיבה שנערכה אתמול ב’וועדת השמונה’ של אגודת ישראל, דנו הנוכחים בספין של ‘האחדות החרדית’, במסגרתה ירוצו יחד כל המפלגות החרדיות.

“ש”ס מדשדשת בסקרים בין 4 מנדטים לאחוז החסימה, איך אנחנו יכולים לתת לש”ס להתרסק ולהיגמר?”, צוטט ליצמן. “אנחנו חייבים לעשות הכול בשביל האחדות החרדית, כדי לשמור על המפלגה הזאת”.

ליצמן הזהיר: “מי שיפסיד אם ש”ס תתרסק היא כל היהדות החרדית”.

יצוין, כי ליצמן מציב תנאי אחד לאיחוד כלל חרדי: “אלי ישי והפלג הירושלמי חייבים להיות בפנים”.

בש”ס לא אוהבים את השיח על אחוז החסימה, אותו מעורר לאחרונה היריב הפוליטי –  יו”ר ‘יחד’ אלי ישי.

מקורבי השר דרעי אמרו ל’כאן’ בתגובה לדברי ליצמן: “הבחירות לרשויות המקומיות הוכיחו כי ש״ס חזקה ביותר לאחר ש-272 אלף איש הצביעו ש”ס, זאת ללא המגזר הערבי ויישובים נוספים שבהם לא התמודדה רשימות מטעם שס. עשרות רבות של נציגי שס בכל רחבי הארץ מוכיחים כי המפלגה רק הולכת ומתחזקת וכך יהיה בבחירות לכנסת”.

בש”ס הוסיפו: “לגופם של דברים: ש”ס מעריכה את חוכמתו של ליצמן ובטוחה שהדברים המנותקים מהמציאות המיוחסים לו, לא נאמרו”.

גורם בסביבת ליצמן אמר לחרדים 10: “הדברים נאמרו, אבל ממש לא במשמעות שהוצגה”.

ביום חמישי שעבר התארח ח”כ מיכאל מלכיאלי באולפני ערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS והתייחס לנתונים הנמוכים שמניבה מפלגתו בסקרי המנדטים האחרונים.

“אנחנו תמיד אמרנו שהסקרים לא סוקרים אותנו נכון”, אמר מכיאלי. “אנחנו לא מתבכיינים. אמרנו שהסקר האמיתי הוא בקלפי. לפני חודש וחצי היו בחירות, 294,000 אנשים שמו בקלפי פתק ש”ס. זה שמונה וחצי מנדטים על פי אחוז ההצבעה הקודם, בלי הערבים שלא נספרים כאן, בלי ההתיישבות שלא נספרת.

“זאת אומרת שש”ס לא נספרת, כי רוב הסקרים הם אינטרנטיים היום ורוב הציבור שלנו לא נמצא באינטרנט ולכן אנחנו רגועים על המנדט התשיעי שלנו, על פי מה שהיה בסקר האמיתי לפני כחודש וחצי”.

על הספינים לפיהם יהיה איחוד בין כל המפלגות החרדיות – אמר ח”כ מלכיאלי: “אין טעם.. ברמה האישית אני לא תומך באיחוד. מי שמכריע אצלנו זו מועצת חכמי התורה, הרבנים. ש”ס מביאה קהלים ש’יהדות התורה’ לא מביאה וכן הפוך. לפעמים אנחנו צריכים אחדות ולא איחוד”.