ביבי רצה עימות? בכיר: אמר שרוצה להתייעץ – ונעלם. רה”מ: “תירוצים”

אריה ריבקינד
|
ג' שבט התשע"ט / 09.01.2019 20:33
גורם בכיר המקורב לחקירות ראש הממשלה סיפר כי נתניהו אכן ביקש פעמיים עימות עם עדי המדינה, אבל אחרי שנועץ בעורכי דינו – נעלם עורכי דינו: “ראש הממשלה דוחה בשתי ידיים את הניסיון לגלגל אליו את המחדל”

גורם בכיר המקורב לחקירת ראש הממשלה טען היום (רביעי) כי דברי ראש הממשלה בהצהרה שנשא השבוע לפיהם דרש באופן נחרץ עימות עם עדי המדינה בתיקים שנקשרו בשמו, אינם מדויקים.

ב’החדשות’ דווח, כי כשנתניהו ביקש בפעם הראשונה עימות, הוא אמר לחוקריו: ‘אני רוצה מאוד עימות, אבל אני חייב לבדוק עם עורכי הדין שלי, אני לא יודע אם הם ירצו’.

לפי הדיווח, בפעם השניה כשביקש עימות מחוקריו – אמר: ‘אני רוצה לעשות עימות אבל אני רוצה להיוועץ עם עורכי הדין שלי שוב’.

הגורם הבכיר המקורב לחקירה סיפר כי החוקרים השיבו לראש הממשלה, ‘אם תרצה אפשר לעשות עימות’.

הוא הוסיף: “מאז החקירה האחרונה לפני כחצי שבה לא שמענו ממנו כלום, לא ממנו ולא מעורכי דינו בעניין הזה.

“כשהוא או הם רצו לדבר איתנו או להעיר משהו כמו בעניין ניצב ריטמן הם ידעו למצוא אותנו. הבנו בדיוק ההיפך, שהוא לא רוצה עימות כי הוא לא חזר אלינו. לומר עכשיו כשהחקירה הסתיימה שהוא רוצה עימות זה רק ניסיון שלו לעצור את ההחלטה שהוא מבין שצפויה להתקבל בקרוב מאוד”.

נתניהו הכחיש את הפירסום וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: “עוד הדלפות מגמתיות ופייק ניוז בחדשות 2. פעמיים דרשתי עימות עם עדי המדינה. עכשיו המשטרה מנסה לגלגל אליי את האחריות למחדל הזה ולניסיון שלהם להסתיר את האמת. מספיק עם התירוצים. אני חוזר גם הערב על דרישתי לעימות. מגיע לציבור לדעת את האמת!”

תגובת פרקליטי נתניהו: “ראש הממשלה דוחה בשתי ידיים את הניסיון לגלגל אליו את המחדל שבאי-קיום עימות עם עדי המדינה.

“ראש הממשלה יזם ודרש פעמיים להתעמת עם עדי המדינה והעובדה שלא נערך עימות הוא מחדל שרובץ כולו לפתחה של המשטרה. גם הערב ראש הממשלה חוזר על דרישתו לעימות”.