“אתם צוחקים עלינו?” • גלנט מונה לשר הקליטה, שאשא ביטון בשיכון

אריה ריבקינד
|
ג' שבט התשע"ט / 09.01.2019 13:22
מליאת הכנסת אישרה את בקשת הממשלה למנות את גלנט לתפקיד שר הקליטה, ואת יפעת שאשא ביטון לשרת השיכון • ח”כ יואל חסון: “אתם חושבים שהוא אפילו ייכנס ללשכה כדי לתלות שם תמונה?”

מליאת הכנסת אישרה את בקשת הממשלה למנות את ח”כ יואב גלנט לתפקיד שר הקליטה, ואת ח”כ יפעת שאשא ביטון לתפקיד שרת השיכון.

30 חברי כנסת תמכו מול 8 שהתנגדו ושני נמנעים.

מיד לאחר ההצבעה הושבעו גלנט ושאשא ביטון ויחלו לכהן כשרים.

ח”כ עודד פורר, שכיהן בעבר כמנכ”ל משרד הקליטה, אמר בדיון שקדם להצבעה: “השר גלנט לא הגיע למשרד העלייה והקליטה כדי להטיל את כובד משקלו ויכולותיו לטובת העלייה והקליטה. עם כל הכבוד לא זו הדרך למנות שרים, זה נראה כמו אתנן פוליטי לקראת הפריימריז בליכוד.

“המסר שהממשלה מעבירה בחודש האחרון הוא שהנושא נמצא בתחתית סדר העדיפויות שלה.”

שרת הקליטה לשעבר, ח”כ סופה לנדבר: “משרד הקליטה זה לא משרד שהליכוד יכול להפוך לתחנת מעבר ולחדר המתנה”.

ח”כ יואל חסון: “אתם צוחקים עלינו? אתם באמת חושבים שהשר גלנט הולך לעבוד במשרד הקליטה? אתם חושבים שהוא אפילו ייכנס ללשכה כדי לתלות שם תמונה? זה בכלל לא המקום שהוא רוצה להיות בו. זה אולי משרד לקלוט את השר גלנט לתפקיד שר כדי לרוץ בפריימריז של הליכוד.

“הוא לא מתעניין במשרד הזה וגם ראש הממשלה לא מתעניין במשרד הזה. זה בסך הכל סידור עבודה ציני של ראש ממשלה. זה מינוי לא רציני ולא ראוי”.

ח”כ מוסי רז: “הייתי רוצה לשאול את הממשלה אם מכל הערבוביה שנוצרה, השרים זוכרים מי איזה שר. מה באמת אפשר לעשות בתקופה כזו? אני לא יודע אם אפשר לזקוף לזכות השר גלנט שקלטנו עוד עולה חדש נוסף בכנסת, בעצם כן אפשר לזקוף את זה לזכותך, אבל אני אומר לכם את האמת זה לא רציני.”

השר יריב לוין סיכם את הדיון: “אני באמת חושב שהמשרד הזה הוא בעל חשיבות עצומה ובמידה מסוימת יש בו אלמנטים שמזכירים את העבודה במשרד התיירות. אנחנו צריכים לשווק את ישראל לציבור העולים באופן אקטיבי ולהתאים ברמה האישית לכל עולה פוטנציאלי את החבילה המתאימה לו.”