שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד: כינוס מרגש למאות בוגרי ישיבת ‘אורייתא’

חרדים 10
|
ג' שבט התשע"ט / 09.01.2019 02:11
שעות של אחדות נרשמו בכנס השנתי של מאות בוגרי ישיבת ‘אורייתא’, שהתאחדו באירוע מרגש לציון פתיחת המחזור הרביעי של סדרת שיעורי ההלכה, הנמסרים לבוגרי הישיבה ברחבי הארץ

מאות בוגרי ישיבת הקיבוץ ‘אורייתא’ מכל רחבי הארץ התכנסו לכינוס הבוגרים השנתי, שמתקיים זו השנה הרביעית – לרגל פתיחת המחזור של סדרת שיעורי ההלכה, הנמסרים בריכוזי הבוגרים ברחבי הארץ.

השיעורים מועברים ביום קבוע בשבוע בירושלים, בני ברק, בית שמש וביתר, על ידי הרה”ג רבי מרדכי צבי ברנשטיין, רב ומו”צ דישיבת אורייתא ומו”ץ דחסידי פינסק קרלין.

היוזמה התחילה לפני ארבע שנים כיוזמה ספונטנית של בוגרים, שרצו להישאר מחוברים לישיבה – וכך נוסד שיעור שבועי בבני ברק בימי השובבי”ם. אולם לאחר תום ימי השובבי”ם ביקשו הבוגרים להמשיך את השיעור באופן קבוע, וכך נפתחו 4 שיעורים בריכוזים הגדולים של בוגרי אורייתא – ירושלים, בני ברק, בית שמש, וביתר, אליהם מגיע הרב ברנשטיין מידי שבוע בשעות הערב, ובהם מתכנסים בוגרי הישיבה.

ההלכות הנלמדות בשיעורים הללו עוסקות בעניינים הנוגעים לכל בית יהודי, כשבמקביל נמסרים שיעורים בעניינא דיומא ע”פ תקופות השנה.

ואכן מה נהדר היה המראה בהתלכדות והתאחדות כלל הבוגרים מכל רחבי הארץ שהתאספו ובאו לכינוס שנתי בפתח ימי השובבי”ם ת”ת, עם סעודת מלווה מלכה ברוב פאר בירושלים, בסימן עידוד וחיזוק שיעורי התורה ופתיחת המחזור הרביעי של סדרת השיעורים, שאף יצאו לאור בחוברת מהודרת ומסוכמת במהדורה חדשה ומבוארת.

את המעמד פתח והנחה מייסד ומנווט דרכה של הישיבה, הרה”ג רבי דוד שפר, שקידם בברכה את יוצאי ישיבת ‘אורייתא’ שנקבצו והתוועדו יחדיו למעמד השנתי, ושיתף את המשתתפים ברגשי ליבו ההומים בשעה נעלה זו כאשר רואה הוא מול עיניו את צבא ה’, אברכים מסולאים מפז, כולם אהובים וברוכים אשר יצאו מכרמה המפואר של אורייתא וממשיכים להעלות ולהתעלות, ועתה נתאספו כולם כאיש אחד בלב אחד לכינוס קודש זו שכולו חטיבה אחת של התלכדות ואחדות.

כאן קרא לאחד מחשובי בוגרי הישיבה, ר’ שמעון טורנהיים, לשאת דברים בשם הבוגרים. בדבריו המרגשים ביטא את ייחודיתו של מבצר התורה הנודע לתהילה ישיבת ‘אוריתא’ אשר זורעת התחדשות תמידית ורוח שמחה עריבה בקרב תלמידיה, כאשר גם כיום, לאחר שהקימו בתים נאמנים בישראל ויצאו מבין כותלי הישיבה, טבועה עדיין בדמם וחקוקה בעצמותיהם של הבוגרים רוחה המיוחדת, מלאת השמחה והתחדשות של הישיבה.

את המשא המרכזי נשא מו”ץ ורב הישיבה, הגאון רבי מרדכי צבי ברנשטיין, אשר עמד על הציר המרכזי בחייו של אברך בן תורה שהוא ההנהגה בכל פרט ופרט לפי ההלכה הצרופה.

בדבריו חיזק ועודד את ההשתתפות בשיעורי ההלכה בענינים הנחוצים לחיי היום יום הנמסרים מידי שבוע ושבוע בכל רחבי הארץ, אשר הם כחוק לא יעבור לכל מי שחפץ להשתית ולהעמיד את חייו עפ”י דתה של תורה.

אחר כךהשמיע הרצאה מאלפת ומרתקת הדרשן הרב מאיר שווארץ. בדבריו עמד על החשיבות המיוחדת של שיעור תורה קבוע שהוא חוק ולא יעבור. את המעמד הנעים בזמירות ותשבחות בעל המנגן ר’ אברהם מושקוביץ, בליווי כלי שיר וזמר.

בסיום המעמד הביעו המשתתפים את תודתם העמוקה לבוגירם החשובים שארגנו את הכינוס ולהנהלת הישיבה אשר אף לקחה חלק בארגון הכינוס על הצד הטוב ביותר ברוב פאר והדר.