תעשו פרצוף מופתע: רביץ ניצח את פלאי בבחירות הסוערות בטלז-סטון

הבחירות הסוערות ליישוב טלז-סטון הסתיימו בנצחונו של יצחק רביץ, מועמדה של 'דגל התורה' - על פני יריבו, המועמד העצמאי, ינקי פלאי • רביץ זכה ל-60 אחוז מקולות הבוחרים • הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין: "זו כתובת על הקיר"

קובי פינדרוס
ג' שבט התשע"ט / 08.01.2019 23:30

הבחירות הסוערות ליישוב טלז-סטון הסתיימו הערב (שלישי) בניצחונו של יצחק רביץ, מועמדה של תנועת ‘דגל התורה’, שאף זכה לברכתם של הגר”ח קנייבסקי והגרי”ג אדלשטיין –  על פני יריבו איש התקשורת ינקי פלאי.

רביץ זכה ב-60 אחוז מקולות הבוחרים מול 40 אחוזים בהם זכה פלאי. מספר המצביעים עמד על כ-70 אחוז – כ-2250 בני אדם מכלל התושבים בעלי זכות ההצבעה.

ח״כ משה גפני התקשר למנצח יצחק רביץ ואמר לו: “מזל טוב ראש העיר. היו לנו קצת פרפורים, אבל עכשיו העיר תעלה על דרך המלך״.

ח”כ יעקב אשר אמר: “פעם נוספת זכינו לראות כיצד מתגשם רצונם של גדולי ישראל בבחינת ‘רצון יראיו יעשה’.

“בחירתו של הרב יצחק רביץ  הוא הישג מבורך עבור כל תושבי טלזסטון שבחרו בשלוחם של גדולי ישראל לעמוד בראשות המועצה. בטוחני כי כישוריו וניסיונו של הרב רביץ בעשיה מבורכת ועמידה לימין הציבור לאורך השנים, יעמדו לו להמשיך לקדש שם שמים בתפקידו כראש המועצה ולהמשיך את פעולותיו הברוכות של ראש המועצה הקודם הרב אברהם רוזנטל זצ”ל שכיהן בתפקיד שנים רבות, ואף יזכה בסיעתא דשמיא להעצים ולפתח ביתר שאת את היישוב קרית יערים שנוסד ומתנהל בכל דבר וענין בדרכה של תורה”.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין סבור כי תוצאות הבחירות, המלמדות על אחוז מצביעים גבוה למועמד העצמאי – מצביעות על נקודת מפנה בציבוריות החרדית.

בחשבון הטוויטר שלו כתב ריבלין: “טלזסטון היא לא בית שמש. היא ישוב חרדי הכי קלסי שיש. אם מועמד אלמוני יחסית קיבל שם ארבעים אחוז מהקולות מול מועמד שכל גדולי ישראל תמכו בו- זו כתובת על הקיר. אם בחלונות הגבוהים לא יקראו אותה הם בבעיה גדולה בעתיד הלא רחוק”.

בחירות סוערות 

בבחירות ביישוב בצנוע, שעוררו סערה עזה, התמודדו כאמור שני מועמדים: יצחק רביץ, בעבר מ”מ ראש עיריית ביתר עילית, הנתמך על ידי הנהגת ‘דגל התורה’, ומולו יעקב פלאי, תושב קריית יערים, שכיהן בעבר כסמנכ”ל שיווק בעיתון ‘משפחה’ וכמנהל התכניות של רדיו ‘קול חי’.

הבחירות התנהלו על רקע טענות על תככים, שחיתות של גורמים בכירים ביישוב – וחילוקי הדעות קרעו את הציבור ביישוב השקט.

כך למשל במנשר שהופץ ביישוב נכתב: “בימים אלה נערכות בחירות בטלזסטון בה הוצנח מועמד שלא מתושבי המקום. על המקום הקטן מתנהלת מלחמת חורמה משונה למענה גויסו בתי גדולי ישראל ומערכת ענקית, כאשר לא ברור בכלל מה פתאום הגיע ליישוב, מדוע העניין כה חשוב לכל מיני גורמים חיצוניים – ומדוע הם מוכנים לשפוך על העניין כספים כה רבים”.

מכתב נוסף שחולל סערה ביישוב החרדי, היה המכתב ששיגרה לאה רוזנטל, אלמנתו של ראש המועצה ז”ל אל חברי המועצה המקומית – בו ביקשה מהם למנוע את המינוי של רביץ לתפקיד הממלא מקום.

“שמעתי שהאדם שפגע מאוד והכאיב לבעלי רוצה השבוע לשבת על כסאו, לרשת את מקומו”, כתבה בכתב ידה. “הדבר מאוד פוגע ברגשותיי, וברגשות בני משפחתי, מציק ולא נותן מנוחה”.

היא הוסיפה וכתבה: “אני מתחננת אליכם, לא לאפשר לו לשבת על כסאו של בעלי זצ”ל. מייסרת אותי המחשבה שאדם כמוהו, שגרם כל כך הרבה עוול לאדם היקר לי יחליף אותו. לא אוכל להתמודד עם זה.

“אנא התחשבו ברגשותיי שנובעים מלב שבור. החותמת בדמע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הגיע הזמן שהתושבים יחליטו את מי הם רוצים
    09/01/2019 16:30
    יואב
  1. מספיק לקבל הוראות מעסקנים ומחפשי ג’ובים למיניהם. מה פתאום מצניחים אנשי חוץ שלא חיים במקום ומכירים את הבעיות. סתם עסקנות מושחתת של המפלגות החרדיות.
    נ.ב. אינני תושב המקום ומתייחס לכל הערים החרדיות שבהם הגועל נפש חגג בבחירות האחרונות.