לפיד השתלח בנתניהו – ותקף את החרדים • ליצמן: איש שנאה ומדון

אריה ריבקינד
|
ב' שבט התשע"ט / 08.01.2019 20:10
יו”ר יש עתיד פתח את קמפיין הבחירות של המפלגה: “ביבי קורס תחת הלחץ” • השתלח: “נשים סוף לכפיה החרדית. נבטל את חוק המרכולים, נחזיר את חוק הגיוס” • הליכוד: “גלה סוף סוף לציבור בביתו של איזה איש עסקים קיימת עשרות פגישות סודיות עם נוני מוזס”

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, ח”כ יאיר לפיד, פתח הערב (שלישי) את קמפיין המפלגה לבחירות לכנסת ה-21, תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו – והשתלח בחרדים.

“אנחנו פה בשביל לנצח”, פתח לפיד. “יותר מדי מונח על הכף. אנחנו ננצח, כי רוב אזרחי ישראל לא רוצים ראש ממשלה שכל מה שמעניין אותו זה כתבי האישום שלו. הם אנשים ישרים. הם מבינים שזה מסוכן שהוא מנסה לפרק את שלטון החוק”.

לפיד הוסיף: “זה מסוכן שהוא תוקף את היועץ המשפטי שהוא בעצמו מינה, את פרקליט המדינה שהוא בעצמו מינה, את המפכ”ל שהוא בעצמו מינה, את עדי המדינה שהיו האנשים הכי קרובים אליו, את המשטרה, בתי המשפט, אפילו את מפקדי צה”ל. תקף גם אותי. אני גאה להיות חלק מהרשימה הזו. גאה!”

לפיד טען: ”אתמול קיבלנו הוכחה סופית למה חשוד בעבירות פליליות חמורות לא יכול להיות ראש ממשלה. זו לא היתה הודעה דרמטית, זו היתה הודעה היסטרית. אני מכיר את ביבי המון שנים, הוא קורס תחת הלחץ.

”מדינה עם אתגרים מורכבים לא יכולה להרשות לעצמה ראש ממשלה עם עצבים רופפים. השתלח בשלטון החוק בשידור חי כאחרון העבריינים. לא ניתן לנתניהו לגרור את המדינה איתו ביחד בדרך למטה. יש פה מדינה מר נתניהו. המדינה יותר גדולה ממך ויותר חשובה ממך”.

לפיד הוסיף: ”צריך להגיד לנתניהו גם תודה על העבר. עשה גם דברים טובים. אבל אחרי אתמול ברור שאי אפשר להמשיך ככה. הוא כבר לא יטפל בשום דבר שנוגע לחיים האמיתיים של אנשים אמיתיים. זה לא מעניין אותו. אותנו כן. אותנו זה כל מה שמעניין.

”אני יכול להיכנס מחר בבוקר למשרד ראש הממשלה ולהתחיל לעבוד. להוריד את הפקקים. לקצר את התורים במיון. להחזיר את ההרתעה מול החמאס בעזה. ללכת לוועידה איזורית ולהתחיל את ההיפרדות מהפלשתינים”.

יו”ר יש עתיד המשיך בהסתה: “לשים סוף לכפיה החרדית. נבטל את חוק המרכולים, נחזיר את חוק הגיוס, נחזיר את לימודי המתמטיקה והאנגלית”.

מהליכוד נמסר בתגובה: ”ההודעה של לפיד תהיה דרמטית רק אם הוא יגלה סוף סוף לציבור בביתו של איזה איש עסקים הוא קיים את עשרות הפגישות הסודיות שלו עם נוני מוזס, כשהוא נתן לו את החוק לסגירת ״ישראל היום״ וקיבל סיקור אוהד בידיעות אחרונות ו-ynet”.

בסביבת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיבו לנאום ההסתה של לפיד: “אזרחי ישראל לא יקבלו הטפות מהפוליטקאי המזגזג ביותר, שעסוק בלהשכיח את היותו שר אוצר מהכושלים שידעה ישראל.

“רק אתמול הצלחנו לתקן עוול נוסף שעשו לפיד וגרמן, שביטלו בשרירות הרחבת טיפולי שיניים לילדי ישראל ואנחנו החזרנו להם את זה. היום כולם כבר יודעים את מה שליצמן אמר מהרגע הראשון: לפיד לא השתנה ונשאר אותו דבר, איש של שנאה ומדון, שמבסס את ערכי מפלגתו על הסתה ושקרים”.