הרשימה המשותפת מתפרקת: טיבי צפוי לרוץ בבחירות לבד עם סיעתו

אריה ריבקינד
|
ב' שבט התשע"ט / 08.01.2019 17:31
סיעת הרשימה המשותפת, שהייתה השלישית בגודלה בכנסת ה-20, מתפרקת: חבר הכנסת אחמד טיבי ביקש מיו”ר ועדת הכנסת לקיים דיון מהיר, כדי שיוכל להתמודד עם סיעת תע”ל בראשותו בבחירות • טוען כי כוח הפלגה גדול יותר מהייצוג שקיבלה

ח”כ אחמד טיבי הודיע היום (שלישי) כי הוא עוזב את הרשימה הערבית המשותפת.

לפי הודעתו של טיבי ליו”ר ועדת הכנסת, ח”כ מיקי זוהר, הוא ככל הנראה מתכוון לרוץ בבחירות לכנסת ה-21 באפריל עם סיעתו תע”ל – התנועה הערבית להתחדשות, שעד עתה הייתה חלק מהרשימה המשותפת.

במכתב ליו”ר ועדת הכנסת כתב יו”ר תע”ל: “אבקש את אישורה של ועדת הכנסת להתפלגות סיעת הרשימה המשותפת, שהיא צירוף של מפלגות על פי הסכם שהוגש ליושב ראש ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20, לסיעת הרשימה המשותפת (חד”ש, רע”מ, בל”ד) וסיעת התנועה הערבית להתחדשות – תע”ל – בראשות אחמד טיבי”.

הוא הוסיף: ”נוכח לוח הזמנים הצפוף, אודה לטיפולך והנחת בקשת ההתפלגות על שולחן ועדת הכנסת וקביעת דיון מהר ככל הניתן”.

טיבי טוען כי על פי סקרים שהוא מחזיק בידיו, הכוח של תע”ל גדול הרבה יותר מכפי שהיא מיוצגת במפלגה.

ההתפלגות תאפשר לו לקבל שתי יחידות מימון מפלגות.

עוד קודם לכן דווח כי שני ח”כים ממפלגת בל”ד, אחת מהסיעות שהרכיבו את הרשימה המשותפת – חברי הכנסת חנין זועבי וג’מאל זחאלקה – לא יתמודדו לכנסת ה-21.

ח”כ איימן עודה, יו”ר הרשימה המשותפת, הגיב לבקשתו של ח”כ אחמד טיבי להתפצל מהסיעה: ”מי שהיה רוצה לראות את הרשימה המשותפת מתפרקת, יותר מכל, זה נתניהו, מי שרוצה לעשות הפרד ומשול בין ערבים לערבים זה הימין הקיצוני. גאה להיות חלק ממפלגה שיודעת לשים את האידאולוגיה לפני האינטרסים האישיים”, אמר עודה.