החרדי שהורשע בזיוף הבחירות בבית שמש יצא בעבודות שירות

חיים טוויל
|
ב' שבט התשע"ט / 08.01.2019 14:22
דוד תפילינסקי, המורשע האחרון בתיק זיוף הבחירות הקודמות בבית שמש – יצא בזול: חודשיים וחצי עבודות שירות • עו”ד אושר רובינגר ממשרד ד”ר י. וינרוט ושות’: “ההר הוליד עכבר. כל השנים טענו כי חלקו היה שולי ומזערי. בית המשפט הבהיר חד משמעי כי מעשיו נמצאים ברף הנמוך”

פרשת הבחירות המזויפות בבית שמש:  בערב הבחירות הקודמות לרשויות המוניציפליות, בשנת 2013, פשטה משטרת ירושלים על דירה בעיר בית שמש וגילתה עשרות תעודות זהות ואמצעי התחזות כמו פאות, משקפיים וזקנים מזויפים.

ממצאים אלו חשפו ניסיון להטות את הבחירות לטובת המתמודד לראשות העיר משה אבוטבול, שנתמך על ידי מפלגת החרדים ‘כח’, שהייתה מזוהה אז עם סיעת ‘שלומי אמונים’.

לאור כך, בית המשפט המחוזי בירושלים ביטל את הבחירות והורה על עריכת בחירות חדשות בעיר, בהן ניצח שוב משה אבוטבול.

בהמשך פתחה המשטרה בחקירה פלילית וחקרה עשרות אנשים בחשד לעבירות של הצבעה שלא כדין וקבלת דבר במרמה.

בשנת 2016 הוחלט להגיש כתב אישום נגד שמונה נאשמים ממפלגת ‘כח’, שסומנו כיוזמים והמנהיגים של פרשת זיוף הבחירות, ביניהם גם דוד תפילינסקי.

הפרקליטות הודיעה אז כי בכוונתה לבקש עונשי מאסר בפועל.

אחרי משא ומתן ממושך מול הפרקליטות בעניינו של תפילינסקי והליך גישור שהתקיים מול סגן נשיא בית משפט השלום בירושלים, הפרקליטות תיקנה את כתב האישום באופן משמעותי והסכימה להגביל את עצמה לעונש של שלושה חודשי עבודות שרות בלבד.

היום גזר בית המשפט על תפילינסקי עונש של חודשיים וחצי עבודות שרות בלבד,  עונש דומה לזה שנגזר על מורשעים קודמים בפרשה.

עו”ד אושר רובינגר ממשרד ד”ר י. וינרוט ושות’ מסר בתגובה: “ההר הוליד עכבר. במשך כל השנים טענו כי תפילינסקי לא היה מיוזמי פרשת זיוף הבחירות וכי חלקו בפרשה היה שולי ומזערי.

“בתום הליך גישור ממושך, ולאחר שבית המשפט הבהיר באופן חד משמעי כי מעשיו של תפילינסקי נמצאים ברף הנמוך של העבירה, הפרקליטות קיבלה את עמדתנו ותיקנה את כתב האישום באופן משמעותי.

“בעקבות כך נסוגה הפרקליטות מכוונתה הראשונית לבקש עונש של מאסר בפועל ובסופו של יום גזר בית המשפט על תפילינסקי עונש של חודשיים וחצי עבודות שרות”.