בג”ץ הכריע: הבחירות לרבנות העיר לוד יתקיימו אחרי הבחירות לכנסת

הבחירות למשרת הרב הראשי לעיר לוד, הנגררות כבר שנתיים וחצי - יתעכבו כעת עד אחרי הבחירות לכנסת • המועמדים המובילים הם שני חסידי חב"ד: הרב יצחק מוזגורשוילי – הנתמך בידי ש"ס, והרב מאיר ביטון – הנתמך בידי ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו
חיים טוויל
ב' שבט התשע"ט / 08.01.2019 13:25

 הבחירות לבחירת רב ראשי לעיר לוד, נגררות כבר שנתיים וחצי – וזה עדיין לא נגמר:  לאחר שלפני חצי שנה הוציא  הרכב של שלושה שופטי בג”ץ צו ביניים העוצר את הליך הבחירות,  קבעו אתמול (שני) השופטים כי הבחירות לרבנות העיר לוד יתקיימו רק אחרי הבחירות לכנסת, מינוי שר לשירותי דת חדש ומינוי חברי ועדת בחירות חדשים על ידו.

כך מתפרסם לראשונה בחרדים 10.

על תפקיד הרב הראשי של לוד מתמודדים 15 מועמדים, כאשר המועמדים המובילים הם שני חסידי חב”ד: רב שכונות שרת-רמט בלוד הרב יצחק מוזגורשוילי – הנתמך בידי ש”ס, ורב שכונת גני יער הרב מאיר ביטון – הנתמך בידי ראש העיר, עו”ד יאיר רביבו.

שופטי בג”צ הביעו צער על כך ש”מזה מספר שנים מתעכב מינויו של רב העיר לוד”.

יחד עם זאת הסבירו מדוע “אין כיום טעם לדון בעתירות שלפנינו”, שכן הן “מיצו את עצמן” והבהירו לצדדים שטענותיהם יהיו “שמורות להם”.

כן ביקש בג”צ להסב את תשומת לב הצדדים להליך “הדו-שלבי הקבוע בסעיף 10 לתקנות שירותי הדת היהודיים” וכן לבג”צ ברהום נ’ השר לשירותי דת.

לסיכומו של דיון מחקו השופטים את העתירות ולא השיתו צו להוצאות.

למרות הטענות של העותרים על מעורבות יתר של ראש העיר למען מועמדו הרב מאיר ביטון, דחו שופטי בג”ץ את טענת העותרים כי תמיכתו זו הינה ניגוד עניינים, כאשר השופט גרוסקופף אף ציין: “לא ברור ניגוד העניינים. עצם העובדה שיש לו עמדה לא יוצר ניגוד עניינים”.

עו”ד יואב ללום, שייצג את הרב מאיר ביטון, מציין כי הטענות שעלו נגד הרב ביטון נבדקו על ידי ועדת המשמעת – ונדחו.

כך אף ציין נציג המדינה בפני בית המשפט כי הליך זה הסתיים בהחלטה כי אין מקום לבטל את תעודת הכושר שבידי הרב.

גורם בעיר, המעורה בפרשה, מבקש להציג צד נוסף בפרשה: “ראשית, בעמ’ 3 שורה 1-12 בפרוטוקול, אומר נציג המדינה כי  ועדת משמעת לא ביטלה את כשירותו של הרב ביטון מלכהן כרב העיר, ‘אבל שוחחתי עם החוקר והחקירה ממשיכה ובכוונתו להעביר את החומר לפרקליטות מדובר על חצי שנה מינימום’.

“בשום מקום, בפרוטוקול או בפסק הדין, לא מצוין האם הרב כשר או פסול להמשיך בתפקידו, וזאת מסיבה פשוטה לפיה העתירה טרם הוכרעה, בית המשפט טען שבשלב הזה מתייתר הצורך לדון בה, אמר שיש להמתין עד לאחר הבחירות לכנסת ואז יוכלו הצדדים לשוב ולפנות לבית המשפט”.

הוא מוסיף: “בעמ׳ 8 שורות 14-15 בפרוטוקול, מופיעה שאלת השופט לגבי ההליך הפלילי. נציג המדינה משיב לו: ‘יש ענין ספיציפי למשיב 7 (הרב ביטון) אבל יש משהו יותר רחב”.

“יש עוד עניין. שימו לב לעובדה לפיה היו גורמים שסברו כי יש להמשיך את ההליך עם חברי הגוף הבוחר הקודם, כאשר סגן ראש העיר פוטר בשעתו כשניסה להביא לשינויים בגוף. בית המשפט הכריע חד משמעית כי אחרי הבחירות לכנסת יוחלף הגוף הבוחר, שכן נבחר ראש עיר חדש. וכן, שימו לב לעובדה לפיה השופטים נמנעו מלהשית הוצאות, למרות שעו”ד ללום ביקש”.

אגב, מוסיף הגורם, חשוב לשים לב לעובדה לפיה נציג המדינה, עו”ד שויקה, ביקש לאפשר את המשכיות הליך הבחירות, והוסיף כי אם ייבחר הרב ביטון, ואם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום, אין בכך כל מניעה, שהרי גם כנגד נשיא הוגש כתב אישום…

רבנות לוד

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות