בלוי מאיים: “מי שלא יצביע לרביץ, ילדיו ילכו לבלות באבו גוש”

אריה ריבקינד
|
א' שבט התשע"ט / 07.01.2019 13:31
היישוב טלז-סטון יבחר מחר ראש מועצה, כשברקע טענות של תושבים על תככים ושחיתות: מול יצחק רביץ, המועמד של ‘דגל התורה’, מתמודד איש התקשורת לשעבר יעקב פלאי • אחרי מכתב אלמנתו של ראש המועצה הקודם נגד רביץ – כותב יו”ר ‘משמרת החינוך’: “מי שיערב סיבות רגשיות, אלמנה וכדומה, שידע שאח הוא לכל משחית” • תושבים: “מדוע זה כה חשוב לכל מיני גורמים חיצוניים – ומדוע הם מוכנים לשפוך כספים כה רבים”

מחר (שלישי) יתקיימו בקרית יערים-טלז סטון בחירות לראשות המועצה, לאחר פטירתו באופן פתאומי מדום לב של ראש המועצה הקודם, אברהם רוזנטל ז”ל, שעמד בראש היישוב מאז היווסדו, ימים ספורים לאחר כניסתו לקדנציה נוספת.

בבחירות יתמודדו יצחק רביץ, בעבר מ”מ ראש עיריית ביתר עילית, הנתמך על ידי הנהגת ‘דגל התורה’, שזכה גם למכתב תמיכה של הגר”ח קנייבסקי והגרי”ג אדלשטיין.

מול רביץ, שכבר נבחר כמ”מ ראש המועצה בטלז-סטון עד לבחירות שיתקיימו מחר – מתמודד ראש בראש יעקב פלאי, תושב קריית יערים, שכיהן בעבר כסמנכ”ל שיווק בעיתון ‘משפחה’ וכמנהל התכניות של רדיו ‘קול חי’.

הבחירות מתנהלות על רקע טענות על תככים, שחיתות של גורמים בכירים ביישוב, וחילוקי הדעות קורעות את הציבור ביישוב השקט.

במנשר שהופץ ביישוב נכתב: “בימים אלה נערכות בחירות בטלזסטון בה הוצנח מועמד שלא מתושבי המקום. על המקום הקטן מתנהלת מלחמת חורמה משונה למענה גויסו בתי גדולי ישראל ומערכת ענקית, כאשר לא ברור בכלל מה פתאום הגיע ליישוב, מדוע העניין כה חשוב לכל מיני גורמים חיצוניים – ומדוע הם מוכנים לשפוך על העניין כספים כה רבים”.

מכתב נוסף שחולל סערה ביישוב החרדי, היה המכתב ששיגרה לאה רוזנטל, אלמנתו של ראש המועצה ז”ל אל חברי המועצה המקומית – בו ביקשה מהם למנוע את המינוי של רביץ לתפקיד הממלא מקום.

“שמעתי שהאדם שפגע מאוד והכאיב לבעלי רוצה השבוע לשבת על כסאו, לרשת את מקומו”, כתבה בכתב ידה. “הדבר מאוד פוגע ברגשותיי, וברגשות בני משפחתי, מציק ולא נותן מנוחה”.

היא הוסיפה וכתבה: “אני מתחננת אליכם, לא לאפשר לו לשבת על כסאו של בעלי זצ”ל. מייסרת אותי המחשבה שאדם כמוהו, שגרם כל כך הרבה עוול לאדם היקר לי יחליף אותו. לא אוכל להתמודד עם זה.

“אנא התחשבו ברגשותיי שנובעים מלב שבור. החותמת בדמע”.

טלזסטון

מכתבה של האלמנה. צילום: באדיבות המצלם

בהמשך אף התקיים חוג בית לנשות היישוב  לטובת יענקי פלאי, שהתקיים בבית אלמנתו של ראש המועצה המנוח –  צעד שהיה בו הצהרה על תמיכת המשפחה בפלאי והתנגדות שהם מובילים נגד רביץ.

מנגד, שיגר היום הרב מרדכי בלוי, יו”ר ‘משמרת החינוך’ ומפעלי ‘דגל התורה’ הודעה לתושבי טלז-סטון: “חברים מקרית יערים, פניה של הרגע האחרון.

“מי שיעשה חשבונות אישיים ויערב אינטרסים או סיבות רגשיות אלמנה וכדומה שידע שאח הוא לכל משחית… ובמו ידיו גורם להרס אמונת חכמים שזה יסוד קיומנו ולפירוק דגל התורה”.

בלוי מזהיר את התושבים: “מניסיון ישלם על כך מחיר כבד בצאצאיו רח”ל שילמדו ממנו לצפצף על גדולי ישראל, בסוף הם יצפצפו עליו עד שילכו חלילה לבלות באבו גוש”.

בלוי ממשיך: “מצביעים יקרים בז”ב, דעו לכם, נער הייתי וגם זקנתי, לא תמיד אהבתי או יותר נכון הבנתי בשכלי הקט, כל הוראה של גדולי ישראל נ”ע ויבלחט”א, אבל תמיד בצעתי בלי כחל ושרק אחרת לעץ דמינו השם ירחם.

“כותב וחותם בכאב מוטק’ה קשישא בלוי מירושלים”.