45 מתחת לאפס: כך נשמעה רשת הקשר ממטוס F-15 שנותר בלי חופה

חיל האוויר מפרסם את קולות הקשר מרגעי התנתקות חופת המטוס בטיסת האימונים של מטוס F-15 • הטייסים הצליחו להנחית בשלום את המטוס, לאחר התרחשות תקלה נדירה בה נותרו חשופים מול תנאי רוח וקור קיצוניים
חיים טוויל
א' שבט התשע"ט / 07.01.2019 12:07

דובר צה”ל פרסם היום (שני) את קולות הקשר מהטיסה בה התנתקה חופת מטוס קרב F-15 (בז) במהלך טיסת אימונים.

ביום רביעי שעבר, במהלך טיסת אימונים, נתקלו הטייס והנווט בתקלה נדירה – כשחופת המטוס התנתקה, אך בכל זאת צוות האוויר שלט באירוע והביא את המטוס לנחיתה בטוחה בבסיס חיל-האוויר בנבטים, שהיה במרחק 15 ק”מ.

לדברי דובר צה”ל, הטייס, סרן י׳, והנווט, סגן ר׳, ניהלו את האירוע בתנאים מורכבים, כאשר היה קיים סיכון ממשי למטוס ולצוותו בגובה של כ-30,000 רגל (כ-9 ק״מ מעל פני הים), בתנאי קור קיצוניים ורוח עזה (כ-45 מעלות צלזיוס מתחת ל-0).

צוות האוויר בהחלטה משותפת, ולאחר שהבינו את משמעות האירוע והעריכו כי יצליחו לנהג את המטוס לעבר נחיתה בטוחה, דיווחו ליחידת הבקרה על האירוע ופנו לבסיס הקרוב לנחיתה.

“הצוות פעל באומץ לב, בקור רוח, בתכליתיות ובמקצועיות תוך עבודת צוות, אמון הדדי ועמידה בתנאים פיזיים קשים. הצוות נחת בשלום ולאחר בדיקה רפואית נקבע כי מצבם טוב”, נמסר מצה”ל.

מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על עצירת טיסות האימונים במטוסי קרב מסוג F-15 עד לסיום התחקיר והפקת הלקחים.

רמ״ט חיל האוויר הבהיר, כי “תקלה של התנתקות חופה היא תקלה נדירה, יש מעט מאוד מקרים בארץ של ההתנתקות. בעולם ידועים על 3 מקרים מתוך ה-40 שנה האחרונות שהוא פועל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות