איילת שקד במתקפה על בני גנץ: “הוא פייק ימין – ואנחנו ננצח אותו”

מנהיגת 'הימין החדש' בביקורת חריפה על השמאל: "אם ממנים שופטים אקטיביסטים זה בסדר ואם ממנים שופטים שמרנים זה לא בסדר?" • על מנדלבליט: "מדובר באדם ישר"
אריה ריבקינד
א' שבט התשע"ט / 06.01.2019 22:09

שרת המשפטים איילת שקד, שהקימה בשבוע שעבר עם נפתלי בנט את ‘הימין החדש’, תקפה הערב (ראשון) את בני גנץ – ואמרה כי “הוא פייק ימין”.

בשיחה עם אטילה שומפלבי באירוע ‘הזירה’ בקיסריה, אמרה שקד: “הקרב הפוליטי בבחירות האלה יהיה בין הימין החדש בראשות שקד ובנט לשמאל החדש של גנץ – ואנחנו ננצח אותו”.

לדברי שקד, ‘הימין החדש’ מהווה גשר בין כל חלקי העם עם אידיאולוגיית ימין מובהקת. ”כמו שעשינו שינויים מרחיקי לכת במערכות המשפט והחינוך, אנחנו מבקשים את אמון העם להמשיך במהפכות החשובות האלו גם אחרי הבחירות”.

בהתייחסה ליועץ המשפט לממשלה, אמרה שרת המשפטים: “השרים עבדו איתו לאורך השנים ואני בטוחה שכולם יסכימו איתי שמדובר באדם ישר, מקצועי ואחראי, ואני סומכת על שיקול דעתו”.

את הביקורת לגבי המינויים של שקד לבית המשפט העליון, הגדירה כ”חלולה”.

“אם ממנים שופטים אקטיביסטים זה בסדר ואם ממנים שופטים שמרנים זה לא בסדר?” תהתה.

“כשנכנסתי לבית המשפט הוא לא היה מאוזן. שמתי לעצמי כיעד מספר אחת למנות שופטים מקצועיים ומעולים עם תפיסת עולם שמרנית, ואני שמחה שהצלחתי בכך. היתה לי הזכות הגדולה שבקדנציה שלי התחלפו שישה שופטי עליון. שופטים מצוינים, מקצועיים, והאופי של ביהמ”ש הוא יותר שמרן ממה שהיה לפני כמה שנים”.

שקד תקפה את הצביעות משמאל, שאנשיו אפשרו מתקפות חריפות על שופטים שמרנים: “היתה ביקורת מאוד מאוד חריפה משמאל על פסיקות של שופטים שמרנים ואיכשהו לא שמעתי את מגיני בית המשפט שומרים מפני התקפות אלו. ביקורת היא כמובן לגיטימית, אבל לא צריך לדרדר את השיח. חשוב לשמור על ביקורת עניינית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות