“שרפו דגל ישראל, כתבו ‘מוות לציונים’, וציירו צלב קרס”

בשב"כ מגיבים על הביקורת בפרשת הטרור היהודי החדשה: "הטענה שהחשודים נחטפו היא מופרכת" • על הטענות שהופעלה אלימות כלפי הנערים: "בדיונים בבתי המשפט לא העלו הנחקרים טענות כלשהן אודות מצבם הרפואי או הנפשי" • מצהירים: "לא נירתע ממסע ההכפשות והדה לגיטימציה"
חיים טוויל
כ"ט טבת התשע"ט / 06.01.2019 20:32

שירות הביטחון הכללי חשף הערב (ראשון) כי במסגרת חקירת ‘פיגוע האבנים’ במהלכו נרצחה הפלסטינית עאישה ראבי בחודש אוקטובר, נתפסו ממצאים אשר מלמדים על מאפייניהם האנטי-ציוניים ועל מסוכנותם של החשודים – תלמידי ישיבת ‘פרי הארץ’ – שנעצרו בחשד למעורבות במעשה, כפי שבאו לידי ביטוי בפעולות ואמירות קשות נגד מדינת ישראל וסמליה.

כך, למשל, במהלך חקירת השב”כ נמצא סרטון המתעד שריפה של דגל ישראל על-ידי חלק מהעצורים בפרשה.

בנוסף, נתפס בחדרו של אחד העצורים דגל ישראל ועליו הכתובת “מוות לציונים”, לצד איור של צלב קרס.

בשירות הביטחון הכללי טוענים, כי החקירות מתנהלות על פי החוק לסיכול טרור באשר הוא טרור. ”הטענה שנשמעה כאילו החשודים ‘נחטפו’ הינה מופרכת. החשודים נעצרו מכוח צווי מעצר שהוצאו כדין לפני המעצר על ידי שופט ומיד לאחר מעצרם נמסרה הודעה על כך לבני משפחותיהם.

“מכוח החוק”, מסבירים בשב”כ, ”נמנעה מהחשודים פגישה עם עורך דין למשך ששת ימי החקירה הראשונים, שכן הם נחשדים בפעולת טרור חמורה. צעד זה ננקט מעת לעת כלפי חשודים ערבים ויהודים כאחד.

“באי כוחם של החשודים הגישו שני עררים לבית המשפט המחוזי נגד מניעת הפגישה ולאחר שבית המשפט נחשף לחשד החמור ולראיות שנאספו, בית המשפט דחה את הערר הראשון ואת הערר השני דחה נוכח הסכמת הסנגורים להאריך את המניעה לפרק זמן מוסכם נוסף”.

בשב”כ גם מבהירים, כי הנחקרים מוחזקים לפי נהלי השב”ס, בהפרדה מלאה מעצורים בגירים במתקן המעצר, כאשר גורמי החקירה פועלים על פי הנחיות גורמי הרפואה והטיפול בשב”ס.

שב"כ, דגל ישראל, פרי הארץ

צילום: תקשורת שבכ

בשירות הביטחון הכללי מדגישים: ”הנחקרים נבדקו ולא העלו כל תלונות מול גורמי הרפואה של שב”ס ולא מול בתי המשפט במסגרת דיוני הארכת המעצר ועררים שהתקיימו”.

על פי הודעת השב”כ, במהלך שהותם סופקו לנחקרים כלל צרכי הדת, לרבות ציוד תפילה ובגדים, כמו גם האפשרות להתפלל בשבת. ”הנחקרים מקבלים אוכל כשר, לא עלו כל תלונות מצידם לגבי איכות או כמות האוכל.

“במהלך הדיונים שהתקיימו עד כה בעניין הנחקרים בבימ”ש השלום ובביהמ”ש המחוזי, לא העלו הנחקרים טענות כלשהן אודות מצבם הרפואי או הנפשי או כל טענה בנוגע ליחס אליהם מצד גורמי החקירה. יודגש כי במהלך הדיונים שאלו שופטים את הנחקרים לגבי מצבם במהלך הדיונים וכאמור לא עלו טענות בנושאים אלה מצידם”.

בארגון הוסיפו: ”שירות הביטחון הכללי לא ירתע ממסע הכפשות והדה לגיטימציה המתנהל על ידי גורמים בעלי אינטרס, וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעולות טרור, ויעשה כן באמצעות כל הכלים העומדים לרשותו על פי חוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השב"כ מאבד שליטה חד משמעית
    07/01/2019 08:45
    המגיב
  1. כשאין ראיות חותכות אז מחפשים דגלים שרופים או כל מיני כאלה מעשה קונדס זה מה שיביא באמת את הבשורה לעם ישראל תתעוררו שם בשב”כ אתם באובר השם שלכם יורד מיום ליום ואין השגה לאיזה כיוון מה שנראה על פניו לרצות את השמאל במדינה .