‘מבוקר עד לילה אזוק לכסא, ישן על מזרן, דיברו גסויות, ירקו עליו’

עורכי דינם של החשודים במעורבות בהריגת הפלסטינית כינסו מסיבת עיתונאים: "השתמשו שוב בתרגיל המדובבים. זו שערוריה" • "התיק מתפורר לשב"כ בין הידיים, והם רצים לפרסם. לפני יומיים זה פגיעה בביטחון המדינה ופתאום הותר לפרסום? החברים בשב"כ מפחדים ממסיבת עיתונאים?"
חיים טוויל
כ"ט טבת התשע"ט / 06.01.2019 15:56

עורכי דינם של הנערים החשודים באירוע זריקת האבן בסמוך ליישוב רחלים, בו נהרגה פלסטינית לפני כשלושה חודשים, מסרו בבימ”ש השלום בראשון לציון הצהרה לתקשורת.

בהצהרה תקפו עורכי הדין את חקירת השב”כ וחשפו מה עבר על הקטינים בימים האחרונים.

עו”ד עדי קידר מארגון חוננו,  אשר מייצג חלק מהנערים בתיק – סיפר: “מרשי קטין, ללא עבר פלילי, לא הוטחה בו שום ראיה, מבוקר עד לילה היה אזוק לכסא, ישן על מזרן על הריצפה, בתא קטן עם בול קליעה. הנער שאני פגשתי, היה עייף, שבור ומותש. הוא לא קשור בשום דרך לאירוע הזה”.

עו”ד איתמר בן גביר סיפר: “תחילה באשר לפרסום השב”כ – התיק מתפורר לשב”כ בין הידיים, והם רצים לפרסם. זה משהו מקומם. רק לפני יומיים זה פגיעה בביטחון המדינה ופתאום הותר לפרסום, השב”כ ידע טוב מאד על מסיבת העיתונאים, החברים בשב”כ מפחדים מהמסיבת עיתונאים?”

הוא הוסיף: “פגשתי את מרשי, לא נלמד שום דבר, מה שהיה הוא שקורה, רק לפני שבוע נפסלו הודאות של מדובבים על ידי בימ”ש המחוזי מרכז – ועכשיו השתמשו שוב בתרגיל המדובבים. זו שערוריה. חוקרי השב”כ לא למדו כלום”.

בן גביר טען: “כנגד מרשי השתמשו בגסויות, שגובלות בהטרדה. מה יש לחוקרי השב”כ נגד נשים? הנחקרים עברו חקירות מתישות וקשות, לא התחשבו, ירקו על מרשי, היה מגע פיזי.

“אם אנחנו חפצים במדינה דמוקרטית, במדינת חוק – מישהו חייב לעצור את התנהלות אנשי השב”כ. אנו קוראים לראש הממשלה לעצור את זה, לא באמצעות המזכיר הצבאי שלא עוצר. אלא הוא בעצמו”.

עו”ד קידר הוסיף: “צריך לזכור בעודנו כאן, עדיין יש שני נערים מנועי מפגש עם עו”ד שמצבם אינו ידוע. אני קורא לבימ”ש לשחרר את העצורים ולהורות על מפגש של הקטינים עם עו”ד – ולשים לדבר הזה סוף”.

מוקדם יותר אמר עו”ד עדי קידר: “עיתוי התרת הפרסום והנוסח בו בחר השב”כ אינו מקרי. העובדות מלמדות כי לחשודים אותם פגשנו אין יד ורגל בתיק זה, ואין שום ראיה שקושרת אותם לחשדות.

“הלילה פגשנו את הקטינים לראשונה לאחר שבוע שבו היו מנועי מפגש עם עו”ד. שמענו שם דברים שאף אזרח בישראל אינו היה מוכן שכך יחקרו נערים צעירים במדינת ישראל.

“השב”כ רוצה לפרסם, אנחנו בעד – הציגו את התיעודים מהחקירות – והציבור ישפוט.

“השב”כ מנהל חקירה בשיטת מצליח. עוצרים קטינים, מכניסים אותם למרתפי השב”כ ומנתקים אותם מהעולם, הצליח? מצויין, לא הצליח? מביאים את הקטינים הבאים אולי יצליח. מי ישים לעוול סוף?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות