רגב על בני גנץ: תמיד היה ברירת מחדל, הולכים לקנות חתול בשק

שרת התרבות מתחה ביקורת על התנהלות היועץ המשפטי: "מה שנעשה פה זה שתולים נבחר ציבור בכיכר העיר. נראה שהיועץ מנסה להיות חלק מאותה מקהלה של אנשים שמנסים להפיל את ראש הממשלה ולא דרך הקלפי" • על גנץ: "אמר שלמנהרות אין שום משמעות ויכולות. וואלה באמת?"
אריה ריבקינד
כ"ט טבת התשע"ט / 06.01.2019 11:58

שר התרבות, מירי רגב, תקפה הבוקר (ראשון) את היועץ המשפטי לממשלה, עו”ד אביחי מנדלבליט, על רקע כוונתו המסתמנת להודיע עוד לפני הבחירות האם בכוונתו להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה – ואת הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ.

“אני חושבת שזה לא נכון להתערב בהליך של בחירות כשלא נותנים לראש הממשלה את היכולת להגן על עצמו”, קבעה רגב לפני פתיחת ישיבת הממשלה. “לא יכול להיות מצב שהיועץ המשפטי לממשלה,  ויש לי כבוד גדול ליועץ המשפטי, מתערב בזה שהוא בעצם מפרסם את ההמלצות שלו בלי לאפשר לראש הממשלה להגיב”.

לדבריה, “אם מפרסמים את ההמלצות, צריך גם לסיים את השימוע, בא ניתן לראש הממשלה לומר מה שיש לו, להגיב, אי אפשר שהציבור ישמע רק צד אחד.

“בעיני, ולא נעים לי להגיד את זה, ההתנהלות של היועץ המשפטי לממשלה בתיק הזה נראית כאילו הוא מנסה להיות חלק מאותה מקהלה של אנשים שמנסים להפיל את ראש הממשלה נתניהו ולא דרך הקלפי, אלא לנסות להשפיע על הבחירה שלו אם זה באמצעות לחץ על הציבור ואם זה באמצעות כותרות בעיתונים”.

היא הדגישה: “זה לא נכון ולא יאה להשפיע על האמון של הציבור בראש הממשלה לפני שהציבור יודע מה היה. למה להביא המלצה שראש הממשלה לא יכול להגן על עצמו בפניה?”

לדבריה, “ראש ממשלה צריך להגן על עצמו בצורה הכי ראויה וחוקית. מה שנעשה פה זה שתולים נבחר ציבור בכיכר העיר כשיודעים שראש הממשלה נתניהו הוא המועמד המתאים ביותר, הראוי ביותר והמנוסה ביותר. אני מצפה שמנדלבליט ימתין עם ההמלצות”.

שרת התרבות תקפה גם את בני גנץ, המתכוון להתמודד בבחירות ברשימת ‘חוסן לישראל’: “זה לא סוד שהוא לא נבחר לאף תפקיד, הוא תמיד היה ברירת מחדל. תמיד היה מספר 2 לסגן הרמטכ”ל ולרמטכ”ל. בעיניי הציבור הולך לקנות חתול בשק אם הוא לא מבקש מגנץ להביע את עמדתו”.

רגב הוסיפה: “שמענו מה אמר דוח המבקר על גנץ בעניין צוק איתן, בקבינט, וזה פורסם שגנץ אמר שלמנהרות אין שום משמעות ויכולות. וואלה באמת? אני מבינה למה הוא שותק”.

רגב חזרה גם לדברים שאמרה על גנץ ו’נאום הכלניות’ שלו בתקופת מבצע צוק איתן: “אמרתי שנאם נאום לא אחראי, כשהוא ידע שיש מידע שממשיכים לירות בדרום והוא אמר בואו תצאו הכל בסדר – וזה היה חסר אחריות מבחינתי.

“רמטכ”ל צריך להגיד את האמת לציבור. אם רמטכ”ל יודע באותה תקופה שממשיכים לירות בדרום הוא היה צריך להגיד את זה, ואם הוא לא אמר את זה הוא שיקר לציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה העונש שלו
    08/01/2019 10:29
    שמ
  1. אם היה עוסק בעניני המדינה ולא בסיגרים ובסודה ורודה היה ראשית לכל מפריד בין שני התיקים – עורךדינים לממשלה ולרוה”מה – עורךדינים כתובע כללי וכפרקליט המדינה.משלא עשה יאכל את התבשיל שהוקדח.