‘דגל’ שיאנית החקיקה בכנסת ה-20 בסיעות החרדיות. ומי הח”כ המוביל?

אריה ריבקינד
|
כ"ז טבת התשע"ט / 04.01.2019 11:47
חברי הכנסת החרדים העבירו 62 חוקים, אשר מרביתם חוקים חברתיים • כמה מתוכם העבירה אגו”י? • איזו סיעה מובילה את טבלת השאילתות? ומי הח”כ שצועד בראש?

על פי נתונים אשר פתוחים לציבור במאגר החקיקה הלאומי, ניתן לראות כי שיאני החקיקה לכנסת ה-20 אשר פוזרה לפני שבוע – הם חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב מדגל התורה.

על פי הנתונים, בחישוב החוקים הפרטים שיזמו חברי הכנסת יחד עם הצעות החוק שמוזגו עם הצעות הממשלתיות, ניתן לראות כי בראש הטבלה עומד יו”ר דגל התורה עם 20 חוקים שעברו או מוזגו, כאשר מיד לאחריו – במקום השני – ח”כ אורי מקלב עם 12 חוקים שעברו או מוזגו.

במקום השלישי ח”כ יעקב מרגי מש”ס עם שמונה חוקים, במקום הרביעי ח”כ מיכאל מלכיאלי עם שישה חוקים, סוגר את החמישה הראשונה ח”כ יעקב אשר מדגל התורה עם חמישה חוקים שעברו או מוזגו.

כאשר מחלקים את הנתונים לפי המפלגות השונות, ניתן להיווכח כי מפלגת דגל התורה מובילה את מרבית החקיקה בקרב הסיעות החרדיות בכנסת, עם מעל לחמישים אחוזים מכלל החקיקה של הסיעות החרדיות בכנסת – וקרוב ל-10 אחוזים מכלל החקיקה בכנסת.

חקיקה, סיעות חרדיות

חקיקה, סיעות חרדיות

בסך הכל העבירו חברי הכנסת החרדים 62 חוקים, אשר מרביתם חוקים חברתיים למען כלל הציבור בישראל: במקום הראשון – דגל התורה עם 25 חוקים שהעבירו בכנסת האחרונה, סיעת ש”ס עם 22 חוקים ואגודת ישראל עם שלושה חוקים בלבד שעברו או מוזגו בכנסת ה-20.

בתחום השאילתות – גם כאן דגל התורה מובילה את טבלת העשייה עם קרוב ל-60 אחוזים מהשאילתות שהגישו חברי הכנסת מהסיעות החרדיות.

חקיקה, סיעות חרדיות

חקיקה, סיעות חרדיות

על פי הנתונים גם את טבלת השאילתות מוביל יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני עם 68 שאילתות, מיד לאחריו במקום השני חברו למפלגה ח”כ אורי מקלב עם 40 שאילתות שהגיש למשרדי הממשלה השונים.

במקום השלישי ח”כ יעקב מרגי מש”ס עם 17 שאילתות.

חלוקת השאילתות על פי המפלגות הינה כאשר דגל התורה מובילה את הטבלה עם 108 שאילתות, סיעת ש”ס עם 61 שאילתות ובמקום השלישי אגודת ישראל עם 20 שאילתות בלבד שהפנו למשרדי הממשלה השונים.