ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס: “אנחנו רגועים על המנדט התשיעי שלנו…”

חרדים 10
|
כ"ו טבת התשע"ט / 03.01.2019 18:32
בראיון ל- i24NEWS נשאל הח”כ מש”ס על הספין של ‘איחוד בין המפלגות החרדיות’: “אנחנו צריכים אחדות ולא איחוד” • על נתניהו: “כל זמן שהחוק מאפשר לו להיות ראש ממשלה – ש”ס לא תעמוד מולו” • חבירה לאלי ישי? “אנחנו לא צריכים עזרה, ברוך השם”

ח”כ מיכאל מלכיאלי  התארח היום (חמישי)  באולפני ערוץ החדשות הבינלאומי i24NEWS והתייחס לנתונים הנמוכים שמניבה מפלגתו בסקרי המנדטים האחרונים.

“אנחנו תמיד אמרנו שהסקרים לא סוקרים אותנו נכון. אנחנו לא מתבכיינים. אמרנו שהסקר האמיתי הוא בקלפי. לפני חודש וחצי היו בחירות, 294,000 אנשים שמו בקלפי פתק ש”ס. זה שמונה וחצי מנדטים על פי אחוז ההצבעה הקודם, בלי הערבים שלא נספרים כאן, בלי ההתיישבות שלא נספרת.

“זאת אומרת שש”ס לא נספרת, כי רוב הסקרים הם אינטרנטיים היום ורוב הציבור שלנו לא נמצא באינטרנט ולכן אנחנו רגועים על המנדט התשיעי שלנו, על פי מה שהיה בסקר האמיתי לפני כחודש וחצי”.

על הספינים לפיהם יהיה איחוד בין כל המפלגות החרדיות – אמר ח”כ מלכיאלי: “אין טעם.. ברמה האישית אני לא תומך באיחוד. מי שמכריע אצלנו זו מועצת חכמי התורה, הרבנים. ש”ס מביאה קהלים ש’יהדות התורה’ לא מביאה וכן הפוך. לפעמים אנחנו צריכים אחדות ולא איחוד”.

ח”כ מלכיאלי נשאל האם בש”ס מעוניינים בחבירה לאלי ישי או עזרה ממנו – והשיב: “לא, אנחנו לא צריכים עזרה, ברוך השם. אנחנו בש”ס לא מזגזגים. יש דבר שכבר שלושים שנים פועל.. מי שלא מוכן להתיישר וליישר קו עם מועצת החכמים לא יכול להיות שייך לש”ס”.

ח”כ מלכיאלי נשאל מה תעשה ש”ס אם יוגש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה: “כל זמן שהחוק מאפשר לו להיות ראש ממשלה והוא ירצה להיות ראש ממשלה ולהישאר בתפקיד – ש”ס לא תעמוד מולו. שהוא יקבל את האחריות, הוא יקבל את ההחלטות של עצמו. ש”ס לא תפריע לו”.

עוד ציין כי אם יוגש כתב אישום לפני הבחירות “זה ייתפס כהתערבות פוליטית שלדעתי תעשה רק טוב לראש הממשלה בסוף”.