השכנות של נתב”ג קיבלו מליונים: כמה קיבלה ב”ב ומה נשאר לחב”ד

המדינה העבירה 100 מיליון שקל ראשונים מתוך 200 מיליון לרשויות מקומיות הממוקמות בקרבת נתב"ג • עם המרוויחות נמנות בני ברק, אלעד וכפר חב"ד • ומי המרוויחה הכי גדולה?
אריה ריבקינד
כ"ו טבת התשע"ט / 03.01.2019 14:59

בהסדר שנקבע בין משרד הפנים, משרד האוצר ורשות התעופה, העבירה המדינה השבוע 100 מליון שקל לרשויות מקומיות באיזור נתב”ג, מתוך 200 מליון שקל שיועברו במהלך שנת הכספים 2019.

בעקבות תלונות של הרשויות על מטרדי רעש קשים ומתמשכים ופגיעה באיכות החיים של התושבים, מינה לפני כשנה וחצי שר הפנים אריה דרעי ועדה גאוגרפית לחלוקת הכנסות ארנונה מנתב”ג לרשויות המקומיות הגובלות בו, ובראשן לוד, אור יהודה ויהוד.

לבסוף גובש מתווה שלפיו נתב”ג תהנה משטח פטור מארנונה, אך רשות שדות התעופה תעביר 1.2 מליארד שקל למדינה. המדינה מצידה תפצה את הרשויות הגובלות בנתב”ג ב-200 מליון שקל בכל שנה מהשנתיים הבאות, ולאחר מכן 100 מליון שקל מידי שנה.

גובה הסכום שתקבל כל רשות מקומית נקבע לפי המרחק בקו אווירי משדה התעופה, מספר התושבים ודירוג סוציו־אקונומי של הרשות.

הרשות המובילה בסכום שקיבלה היא לוד, עם 23.3 מליון שקלים, רמלה אור יהודה ובני ברק זכו גם כן בנתח נאה של 12.5 מליון שקל כל אחת, ולשדות דן (לשעבר מועצה איזורית ‘עמק לוד’, הכוללת את כפר חב”ד) ולעיר החרדית אלעד הועברו 7.5 מליון שקלים כל אחת.

השאלה המתבקשת: האם כפר חב”ד, אחד היישובים הסמוכים ביותר לשדה התעופה, וסובל שנים רבות ממפגעי רעש וזיהום קשים, יקבל משהו מהדיבידנד המכובד שהועבר למועצה?

את השאלה הזו הפנה אתר חב”ד-COL  לאחד מחברי המועצה מטעם כפר חב”ד – שהגיב: “הכסף יועבר למועצה האזורית שדות דן בראשותו של דוד יפרח. אני מאמין ומעריך שכפר חב”ד כישוב הגדול במועצה יקבל את חלקו לטובת פיתוחו ושגשוגו.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא ידעתי שבב קרובה לנתבג
    04/01/2019 13:26
    תושב כפח
  1. כתושב כפר לבד הגר בשכונה הקרובה לרכבת אכן אני סובל מרעש המטוסים במיוחד בשעות 1-2 בלילה.
    אבל בני ברק???