עיתונאים מ’יתד’ ו’הפלס’ יפצו את ללום בכ-200,000 שקלים

ביהמ"ש קבע בתביעה שהגיש עו"ד יואב ללום, כי פרסומים שפורסמו נגדו ב'יתד' ב-2009 - יש בהם לשון הרע • הנתבעים: יצחק רוט ויחיאל סבר מ'יתד', ואנשי 'הפלס' כיום - יעקב לבין ונתי גרוסמן • ללום: אני שמח שביהמ"ש העניק להם שיעור בהלכות לשון הרע של החפץ חיים
יוני גרין
כ"ה טבת התשע"ט / 02.01.2019 17:47

בית משפט השלום בירושלים פרסם היום (רביעי) את פסק דינו על תביעת לשון הרע שהוגשה על ידי עו”ד יואב ללום, בו הוא קובע כי פרסומים שפורסמו בעיתון בשנת 2009 – עת התרחשה פרשת עמנואל – עולים כדי איסור לשון הרע.

התביעה הוגשה בשנת 2014 על ידי עו”ד ראובן ביטון ממשרד ביטון בר אשר, כנגד אנשי ‘יתד נאמן’ יצחק רוט ויחיאל סבר, ואנשי ‘הפלס’ כיום – יעקב לבין ונתי גרוסמן, ובה נטען כי עיתון יתד נאמן השמיץ את עו”ד ללום ופרסם כתבות שקריות נגדו.

כך, למשל, פורסמו אמירות בעיתון ‘יתד נאמן’ על ידי הנתבעים כגון  “אם לעבודת אלילים אתה וכלבא שווין”, “עותר עז פנים”, “מחלל שם שמים” ו”נתמך על ידי הקרן החדשה”. כמו כינויי גנאי כגון “שחצן” “שקרן” ו”רמאי” –  ועוד כהנה וכהנה, בהתאם לסגנונו של ‘יתד נאמן’ בתקופה בה כיהן נתי גרוסמן כעורך הראשי של העיתון.

יצוין, כי מאז יש ל’יתד נאמן’ הנהלה חדשה והוא אף יוצא לאור על ידי חברה חדשה.

בית המשפט קבע, כי כלל האמירות שנכתבו בעיתון בתקופת פרשת עמנואל הינן בגדר לשון הרע והן שקר – תוך שהוא דוחה את הגנת ‘אמת דברתי’, מצד הנתבעים. בנוסף, כלל האמירות הללו אינן עולות כדי הבעת דעה עיתונאית ואינן חוסות תחת הגנת תום הלב.

השופטת מרים ליפשיץ פריבס מבית משפט השלום בירושלים קבעה, כי בשל דברי הלשון הרע החמורים שפרסמו הנתבעים, הם ישלמו לעורך דין ללום 165,000 ש”ח פיצוי, בתוספת הוצאות משפט.

לפי החלטת השופטת, הנהלת ‘יתד’ תשלם 60,000 שקלים, לבין, רוט וגרוסמן ישלמו כל אחד 20,000 שקלים, ואילו סבר ישלם פיצוי של 15,000 שקלים.

בית המשפט לא חייב את ‘יתד נאמן’ לפרסם התנצלות בפני יואב ללום. “בהתחשב במועד פתיחת ההליך בחלוף 4 שנים ממועד הפרסומים ולאור שינויים בהנהלת העיתון ממועד הפרסומים ועד היום, איני מורה על פרסום הבהרה או התנצלות בגין הפרסומים”.

עורך הדין ללום מסר בתגובה לחרדים 10: “אני שמח שבית המשפט העניק לאנשי ‘יתד נאמן’ בעבר ובהווה, שיעור בהלכות לשון הרע מפי בעל ‘החפץ חיים’ זצ”ל.

יואב ללום

עו”ד יואב ללום. צילום: באדיבות המצלם

“על עיתונאים אלו – על אף שהם כותבים בביטאון מפלגתי – מוטלת החובה שלא לפגוע במי שאינו מזוהה עם הקו המיוצג בעיתון, ומלבד חילול השם ורמיסת ההלכה הם גם עלולים לשלם על זה ביוקר.

“כולי תקווה שלבלרי ‘יתד’ ו’הפלס’ מבינים היום שלפרסום שקרי ומכפיש עלול להיות תג מחיר משפטי וכספי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ומי ילמד את ללום את החפץ חיים שאוסר לדון בערכאות
    03/01/2019 14:42
    יהודי
  1. להלן דברי המשנה ברורה סימן נג ס”ק פב:
    ההולך בערכאות של עו”ג פסול להיות ש”ץ בר”ה ויוה”כ אלא א”כ עשה תשובה [א”ר בשם תורת אמת] ונ”ל דמיירי שלא נשאר עי”ז ממון חבירו בידו כגון שהיה בזה דיניהם כדיננו אפ”ה פסול עכ”פ בר”ה ויוה”כ דהוא עון גדול מצד עצמו כדאיתא בח”מ סימן כ”ו דאל”ה הלא הפסול מחמת עבירה אפילו בשאר ימות השנה אין לו להיות ש”ץ

  2. תגובה
    03/01/2019 22:25
    דוד
  3. כל הכבוד ליואב ללום תותח צריך לעצור את ההפליה מגיע לך הרבה יותר מ200 אלף