איכות השלטון: לבדוק חובות ‘הבית היהודי’ לפני מימון ‘הימין החדש’

התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לבחון את התנהלותו הכלכלית של השר נפתלי בנט כיו"ר מפלגת הבית היהודי: "מצב אבסורדי הפוגע בקופת המדינה"
אריה ריבקינד
כ"ה טבת התשע"ט / 02.01.2019 17:07

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (רביעי) למבקר המדינה וליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה לבחון את התנהלותו הכלכלית של השר נפתלי בנט כיו”ר מפלגת הבית היהודי, בטרם יקבל השר מימון בחירות למפלגתו חדשה.

שר החינוך ויו”ר מפלגת הבית היהודי לשעבר, ושרת המשפטים הודיעו על התפלגותם ממפלגת הבית היהודי והקמת מפלגה חדשה בשם ‘הימין החדש’.

לפי פרסומים, פרש השר בנט מהמפלגה כשהיא בחובות על סך מיליוני שקלים, מהם חוב של 1.8 מיליון שקלים למדינה ועוד 272 אלף שקלים בגין קנס שהושת על המפלגה על ידי מבקר המדינה.

עוד עולה מפרסומים, כי דוח מבקר המדינה מבפברואר 2018 חשף שדוח ניהול החשבונות של הבית היהודי הוא שלילי, וקנס אותה ב-180 אלף שקלים.

בתגובה לפרסומים אלו, טען השר בנט כי במהלך תקופתו במפלגה דווקא הצטמצמו החובות, אך על פי הנתונים בפרסומים, בסוף 2011 עמד גירעון המפלגה על 17 מיליון שקלים ואילו כיום מדובר על גירעון המתקרב ל-30 מיליון שקלים.

“מצב בו יו”ר מפלגה פורש ממנה כשלחובת המפלגה חובות רבים והיא מצויה בגירעון עמוק, אך ניתנת לו האפשרות להקים מפלגה חדשה הזוכה למימון בחירות, הוא מצב אבסורדי הפוגע בקופת המדינה, בחברי המפלגה ובציבור כולו”, אומרים בתנועה.

על כן התנועה מבקשת ממבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה לערוך בדיקה יסודית של הפרשה כולה, כולל בחינה של הסנקציות האפשריות על מנת למנוע המשך התנהלות כלכלית לקויה, לכאורה, של השר בנט, הפוגעת בציבור כולו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות