מאות הפגינו: הפרקליטות התעקשה לנתח הפעוט שנחנק – השופט סירב

אחרי יממה של דיונים: הפרקליטות התעקשה לקבל צו לנתיחת גופת הפעוט, שנחנק למוות בבית המטפלת במודיעין עילית • המשפחה יוצגה באמצעות עו"ד דרור שוסהיים מזק"א • השופט דחה את הבקשה - והורה לשחרר את הגופה מיד לקבורה
חיים טוויל
כ"ה טבת התשע"ט / 02.01.2019 14:44

הקרב על הנתיחה: אחרי יממה של דיונים, דרשה המשטרה בהנחיית הפרקליטות מבית המשפט צו לנתיחת הגופה של הפעוט שנחנק אתמול (שלישי) בצהרים למוות במשפחתון בשכונת ברכפלד במודיעין עילית.

שופט בית משפט השלום בירושלים דן בצהרים בבקשת הפרקליטות – ודחה את בקשת הנתיחה.

מזק”א נמסר: “בתום דיון שהסתיים בבית המשפט השלום בירושלים החליט השופט לשחרר לקבורה את גופת התינוק ללא נתיחה.

במהלך הדיון ביקש עו”ד דרור שוסהיים שהמשטרה תגיש מכתב מהמכון לרפואה משפטית עם תוצאות הסיטי והבדיקה החיצונית. לאחר הפסקה, הגיע המכתב מהמכון שהוריד את החדש לפלילי, אבל לא נתן את סיבת המוות, כי סיבת מוות אפשר לדעת רק בנתיחה.

כאמור בית המשפט דחה את בקשת המשטרה והפרקליטות והורה לשחרר את הגופה מיד לקבורה”.

כפי שדווח בחרדים 10, הפעוט, בן למשפחה חסידית, נפטר לאחר שנחנק בשעת האכילה בבית המטפלת ברחוב רבי יהודה הנשיא ואיבד את ההכרה. כוחות ההצלה שהוזעקו אל בית המטפלת, פתחו מיד בביצוע פעולות החייאה, ופינו אותו לבית חולים תל השומר, שם למרבה הצער נקבע מותו.

המשטרה פתחה מיד בחקירת האירוע, ולאחר חקירה המטפלת שוחררה לביתה.

המחלקה המשפטית של זק”א הודיעה בצהרים: “לאחר כ-24 שעות של דיונים בין גורמי משטרה/פרקליטות/ מכון לרפואה משפטית – החליטה ללכת לבית המשפט לבקש צו לנתיחת הגופה של התינוק שנחנק למוות אמש בקרית ספר. המחלקה המשפטית תייצג באמצעות עו”ד דרור שוסהיים את המשפחה”.

הפגנה, ניתוח גופה

צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

בתוך כך, מאות חרדים הפגינו בשעת הדיון בבית המשפט נגד נתיחת גופת הפעוט, ודורשים את שחרורה המיידי לקבורה.

לפי המשטרה, “כמה עשרות מפגינים קיצוניים מפרים את הסדר הציבורי בשכונת מאה שערים בירושלים וחוסמים את התנועה לסירוגין. כוחות המשטרה שנמצאים במקום, פועלים להזרמת התנועה והשבת הסדר הציבורי.

“עד כה השיבו השוטרים את התנועה ברחוב יחזקאל, לאחר שהמתפרעים גררו מספר פחים למרכז הכביש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות