הציונות הדתית באבל: הרב שהוביל מהפכת ‘הגרעינים התורניים’ נפטר

הרב אלישע וישליצקי ז"ל, מהרבנים הנערצים בציונות הדתית, נפטר בגיל 65 ממחלקה קשה • "תרם תרומה אדירה לייסוד הגרעינים התורניים"
יוסף גרינבוים
כ"ה טבת התשע"ט / 02.01.2019 14:05

הרב אלישע וישליצקי ז”ל, מהרבנים הבולטים בציונות הדתית, נפטר הבוקר (רביעי) בגיל 65, לאחר מחלקה קשה.

הרב וישליצקי התגורר בשכונת קריית משה בירושלים.

בהודעת המשפחה נאמר: “נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. בצער ובשברון לב אנו מודיעים על הסתלקותו של בעלי, אבינו, סבנו חתננו, ואחינו – אהובנו מורנו ורבינו הרב אלישע וישליצקי זצ”ל. אוהב ישראל, מחזק ברכים רפות, קשוב ועובד ה’ באמת באהבה ובאמונה”.

הלוויה תתקיים היום בירושלים.

ראש הממשלה הביע צער כבד: “‫אני מביע צער עמוק על פטירתו של הרב אלישע וישליצקי, מרבני הציונות הדתית. הרב וישליצקי תרם תרומה אדירה לייסוד הגרעינים התורניים שמסייעים רבות לחברה הישראלית בכל רחבי הארץ. הוא אהב את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל – וכך נזכור אותו תמיד. יהי זכרו ברוך‬”.

יו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין ספד: “אני כואב את פטירתו של הרב אלישע וישליצקי, שכאיש מעשה היה ממובילי מהפכת הגרעינים התורניים וכאיש רוח כתב ספרים רבים ולימד אלפי תלמידים את יסודות אמונת ישראל ברוח תורת ארץ ישראל. דמותו, שכרכה בלי הפרד תורה עם דרך ארץ, תחסר לכולנו. תנחומים למשפחתו היקרה”.

שרת המשפטים איילת שקד: “הרב אלישע וישליצקי סימל את כל מה שיפה ביהדות. רב ואיש מעשה, מאיר פנים לכל אדם, ממייסדי הגרעינים התורניים שעשו מהפכה חברתית חשובה ביותר בכל רחבי הארץ. לצד הספרים הרבים שחיבר, הרב היה גם איש של אנשים. יהי זכרו ברוך”.

יו”ר הימין החדש נפתלי בנט: “הרב אלישע וישליצקי, מגדולי אנשי האמונה בדורנו, נלקח מאיתנו. הרב אהב כל יהודי ונמנה בין תלמידי החכמים המרבים שלום בעולם. בענווה גדולה,באמונה ובאהבה תמימה הוא חיבק כל אחד ואחת כדי להכניס אותם לתוך האוהל. ‏לרב הייתה תרומה גדולה בהקמת הגרעיניים התורניים ומוסדות חסד רבים. ‏יהי זכרו ברוך”.

מפלגת הבית היהודי: “הרב אלישע העמיד אלפי תלמידים בכל הארץ והיה מורה דרך לסוגיות ציבוריות ולאומיות. החלל שהשאיר, משמעותי עוד יותר בימים אלו של בירור דרכה הציבורית של הציונות הדתית. חבל על דאבדין ולא משתכחין”.

סגן שר הביטחון, ח”כ אלי בן דהן סיפר: “זכיתי שהרב אלישע וישליצקי היה החברותא שלי בישיבת מרכז הרב. מאז לא נפרדו דרכינו. ראיתי את השפעתו הרבה על כל חלקי עם ישראל במאור פנים, בסובלנות ובדיבור בגובה העיניים לכל אדם באשר הוא. היה הדמות הרוחנית האדירה שמאחורי הגרעינים התורניים ברחבי הארץ. לכתו היא אבידה גדולה לעם ישראל כולו”.
ח”כ ניסן סלומיאנסקי ספד, “הרב אלישע וישליצקי, ידיד אמת ויקר, היה ממובלי רבני הציונות הדתית ומהמנהיגים ואנשי הרוח הבולטים בדורנו. אדם חכם, ישר, נעים הליכות, אשר העמיד תלמידים רבים, גרעינים תורניים ועמד בראש בית המדרש מהות, לוחם למען ארץ ישראל, תורת ישראל וחיבור בין כל עם ישראל”.

הרב וישליצקי למד בצעירותו במדרשיית נעם ולאחר מכן בישיבת מרכז הרב, והיה מתלמידיהם של הרב צבי יהודה הכהן קוק והרב יהושע צוקרמן. במשך כשמונה שנים העביר הרב וישליצקי פינה שבועית בתחנת הרדיו של ערוץ 7. אחד מבניו, יהודה, קיבל צל”ש רמטכ”ל על חלקו בתקרית הנגמ”ש במבצע צוק איתן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות