היועץ: חובה לפרסם ההחלטה לפני הבחירות • הסנגורים: לא דמוקרטי

לאור ההחלטה הדרמטית שיקבל, נועד מנדלבליט עם יועצים משפטיים ופרקליטי מדינה בעבר - ושמע מהם: "חובתנו לציבור לפרסם לפני הבחירות" • פרקליטי נתניהו: "לא ייתכן שהציבור ישמע רק צד אחד ולא את הצד השני"
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשע"ט / 01.01.2019 21:22

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקפים הערב (שלישי) את כוונתו של  היועץ המשפטי לממשלה – כפי שפורסמה הערב על ידי גיא פלג ב’החדשות’ –  לפרסם את ההחלטות בתיקי ראש הממשלה עוד לפני הבחירות.

“אנחנו מאמינים שלא יהיה שימוע כי לא היה כלום”, מסרו הפרקליטים, אך הוסיפו: “זה לא דמוקרטי להתחיל שימוע לפני הבחירות כשלא ניתן לסיימו עד הבחירות. לא ייתכן שהציבור ישמע רק צד אחד ולא את הצד השני”.

לדבריהם, “היו מקרים רבים ששמיעת התשובות של הצד השני בשימוע הביאו לסגירת תיקים. לכן, להכריז על שימוע במערכת הבחירות, בלי לשמוע את הצד השני זה עיוות רצון הבוחר ופגיעה קשה בתהליך הדמוקרטי”.

על פי הדיווח ב’החדשות’, אביחי מנדלבליט כינס בשבוע שעבר פגישה חשאית – שנערכה במלון כרמים שבהרי ירושלים, עם שורה של בכירים לשעבר במערכת המשפטית, כאשר  בין המשתתפים בפגישה היו אהרון ברק, מאיר שמגר, דורית בייניש, אליקים רובינשטיין, עדנה ארבל, יהודה ויינשטיין, משה לדור, גבריאל בך, ויצחק זמיר.

השאלה שנידונה בפורום שהתכנס הייתה האם ראוי לפרסם הודעה על שימוע לפני הגשת כתב אישום טרם הבחירות. מנדלבליט חידד את השאלה ושאל גם האם ישנה בעיה משפטית שתמנע פרסום ההודעה לפני הבחירות.

לפי הדיווח, כל הדוברים בכינוס הביעו עמדה דומה, לפיה נכון לקבל את ההחלטה ולפרסם אותה עוד לפני הבחירות.

היועמ”ש מנדלבליט אמר באותה פגישה חשאית: “פרסום ההחלטה לפני הבחירות הוא חובתנו לציבור שהולך לבחירות. אעשה מאמץ מרבי להשלים את העבודה בהקדם. זאת בלבד שלא תהיינה השלמות חקירה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות