אושר: רוכבי אופניים חשמליים יצטרכו תיאוריה – ולחבוש קסדה

ועדת הכלכלה אישרה תקנות שיחייבו רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים לעבור תיאוריה • אושר סופית: חובת חבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים חשמליים
אריה ריבקינד
כ"ד טבת התשע"ט / 01.01.2019 17:45

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) תיקון לתקנות התעבורה לפיהן רוכבי אופניים חשמליים יחויבו להחזיק רישיון נהיגה כלשהו, לרבות רישיון שלא בתוקף, לעמוד בבחינת תיאוריה או לקבל אישור מרשות הרישוי על עמידה בהכשרה יעודית לתיאוריה.

עוד אושר כי  הרוכבים יהיו חייבים בסימון זוהר על הקסדה.

יו”ר הוועדה, ח”כ איתן כבל, פתח את הישיבה בבשורה על ירידה של “13% במספר ההרוגים בתאונות בדרכים, שהייתה יכולה להיות גדולה יותר לולא ‘אוקטובר השחור'”.

הוא הוסיף: “לפי הנתונים, 49 בני אדם נותרו חיים השנה והם אפילו לא יודעים זאת”.

באשר לאופניים החשמליים, אמר היו”ר כבל כי 35 רוכבים נהרגו בשנה החולפת, מה שלטענתו מחייב את תיקון התקנות. הוא סירב להצעת משרד התחבורה לחייב רוכבים ללבוש אפוד זוהר בלילה או בעת ראות לקויה.

“אנשים לא יהפכו לנצנצים זוהרים”, אמר.

במקום זאת אישרה הוועדה את הצעתו לחייב את סימון הקסדה במחזיר אור.

בתוך כך, מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה, לפיה הוצע להרחיב את  סמכות בית המשפט להטיל צו איסור שימוש ברכב בשל כלל עבירות התעבורה, על פי שיקול דעת בית המשפט ללא תלות בסוג העבירה.

כמו כן, הוצע לצמצם את הפטור מחבישת קסדה בעת רכיבה על אופניים, זאת, כדי שהחובה לא תצומצם לרוכבים על אופניים תקניים בלבד אלא תחול גם על מי שרוכב על אופניים חשמליים שאינם תקניים ואינם עונים להגדרה הנזכרת לעיל.”

7 תמכו ללא מתנגדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות