הצוואה של הרב שנפטר: מנו את בני תחתי • שס: ראוי לשבת על הכיסא

הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל, שנפטר אמש, זימן לביתו את צוריאל קריספל וביקש ממנו לפעול: שבני ימלא את מקומי • שיגר מכתבים מיוחדים לראשל"צ וליו"ר ש"ס • דרעי: מה השאלה בכלל. ראשית זו ההלכה, ובמיוחד כאשר מדובר בבן תלמיד חכם חשוב
יוסף גרינבוים
כ"ד טבת התשע"ט / 01.01.2019 12:09

הגאון רבי עזריה בסיס זצ”ל, רבה הראשי של ראש העין ומגדולי רבני עדת תימן, שנפטר אמש (שני) לאחר מחלה קשה, ביקש לפני פטירתו כי בנו יישב על מקומו.

צוריאל קריספל, וחבר מועצת אלעד ויו”ר ש”ס המקומית, אומר לחרדים 10, כי הרב עזריה בסיס זצ”ל הפקיד בידו לפני כשבועיים, צוואה למנות את בנו רבי יחיאל בסיס כממלא מקומו כרב הראשי של ראש העין.

הוא קרא לי לפני כשבועיים וביקש ממני כצוואת שכיב מרע שאפנה לרב יצחק (-הראשל”צ הגר”י יוסף) ולאריה (-דרעי) שידאגו למנות את בנו אחריו”.

קריספל הגיע לבית הרב בראש העין, כשהרב בחולשתו ובמיטת חוליו, כתב מכתבים לראשון לציון ואריה דרעי בבקשה כי משאלת ליבו תתמלא, שבנו ימלא את מקומו לאחר שיפרוש מתפקידו – במוקדם או במאוחר.

קריספל מוסיף ומספר: “אני חייב לציין שלמחרת נסעתי במיוחד לירושלים והגעתי לישיבה שהתקיימה בסיעת ש”ס בכנסת, סיפרתי ליו״ר ש”ס הרב אריה דרעי על פגישתי זו עם כבוד הרב זצ״ל ועל בקשתו. כמו כן סיפרתי לו על מחלתו הקשה.

“הרב דרעי כאב לשמוע כי הרב חולה מאוד ומייד הפטיר, מה השאלה בכלל, ראשית זו ההלכה, ובמיוחד כאשר מדובר בבן תלמיד חכם חשוב, ואמר לי, נעשה הכל שכך יהיה בעזרת ה’ ונשתדל שזה יקרה עוד בחייו, שיזכה לראות את בנו ממשיך את דרכו, אך כאמור נצחו ההראלים את המצוקים ונשבה ארון ה׳”.

במכתב שכתב הרב זצ”ל לראשל”צ, הוא מספר על בנו: “גם הוא נעים הליכות כנאה ויאה להנהיג את העיר, במיוחד שהיה צמוד אלי וראה כיצד להתייחס לכל  עניין בדרכי נועם”.

הרב עזריה בסיס

הרב עזריה בסיס

תנועת ש”ס פרסמה הבוקר הודעה מיוחדת בה נאמר: “תנועת ש״ס ובראשה מרנן ורבנן מועצת חכמי התורה בראשות מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן שליט״א, יו״ר התנועה הרב אריה דרעי, נציגיה ופעיליה, מבכים מרה את הסתלקותו האי גברא רבא, גאון התורה וההלכה אשר כל רז לא אניס ליה, עבד ה’ מנעוריו, ממעתיקי השמועה אשר האיר את דרך ההלכה בפסיקותיו לרבים בארץ ובתפוצות הגאון הגדול רבי עזריה בסיס זצוק״ל, מזקני ומנהיגי עדת תימן המפוארה, רבה של ראש העין, מחבר ספרי שו”ת ‘אבי העזרי’, חבר מועצת הרבנות הראשית לשעבר”.

בהודעה נאמר עוד: “מועצת חכמי התורה ותנועת ש״ס אבלים יחד עם כל בית ישראל על האבדן הגדול לעולם התורה והרבנות, לקהל עדת תימן ולכלל עם ישראל ושולחים תנחומים כנים למשפחתו המעטירה, ולבנו הגדול, ברא כרעא דאבוה, הגאון רבי יחיאל בסיס שליט”א אשר ראוי לשבת על כיסא אביו ולמלא את מקומו כרבה של ראש העין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות