נתניהו: “לא מתכוון להתפטר אם יש שימוע. לא ייצא כלום”

נתניהו בברזיל: "הדבר ההגיוני וההגון - לא להתחיל שימוע אם לא יכולים לסיים אותו עד הבחירות, בדמוקרטיה מדיחים שלטון בקלפי" • על 'הימין החדש': "הם ירסקו את גוש הימין לרסיסי מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה, יכולים בקלות להעביר מנדטים מימין לשמאל"
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התשע"ט / 31.12.2018 20:56

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שני) בברזיל, שהם הוא שוהה בביקור מדיני, מסיבת עיתונאים – וענה לשאלות העיתונאים.

בתחילת דבריו הוא התייחס לשאלת שליח ‘כאן’ ואמר כי הוא לא יתפטר אם יזומן לפני הבחירות לשימוע בטרם הגשת כתב אישום.

“רבים בתקשורת רצו שאתפטר עוד לפני שנבחרתי ב-1996”, אמר נתניהו. “אני לא אתפטר משלוש סיבות: הראשונה, לא ייצא מזה כלום. השנייה, ראש ממשלה לא צריך להתפטר אם יש שימוע וצריך לשמוע את הצד שלי. בדמוקרטיה מדיחים שלטון בקלפי”.

נתניהו הוסיף: “מאז שנבחרתי הסבירו לי שזו הקדנציה האחרונה שלי. לא הפוליטיקאים קובעים ולא הפרשנים – אזרחי ישראל קובעים והם חושבים אחרת. אני מציע לתת להם לקבוע”.

לדבריו, “מדינת ישראל נמצאת בתוך מערבולות בינלאומיות כבירות ואנחנו ננווט את המדינה ונהפוך את ישראל לכוח בינלאומי עולה בתוך המערבולות”.

בנוגע לשימוע נגדו אם יוחלט להגיש נגדו כתב אישום אמר נתניהו: “ישראל היא מדינת חוק ולפי החוק ראש ממשלה לא צריך להתפטר בתהליך של שימוע. אני חושב שהדבר ההגיוני וההגון הוא לא להתחיל תהליך של שימוע לפני הבחירות. השימוע לא מסתיים עד שלא שומעים את הצד שלי ולכן לא הגיוני לפתוח בתהליך של שימוע לפני הבחירות אם אתה לא יכול לסיים אותו עד הבחירות.

“מה קורה אם מדיחים ראש ממשלה על סמך שימוע – ואז מסתבר שסוגרים את התיק? אני חושב שזו התערבות בוטה בדמוקרטיה”.

ראש הממשלה התייחס גם לחשדות נגדו בתיק בזק – והבהיר: “לא נתתי שום הטבות מיוחדות. אישרתי החלטה של שלושה רגולטורים, ונתתי אישור על סמך החלטה מקצוענית. לא רק שאלוביץ’ לא קיבל הטבות אלא שהוא שילם מיליארדים, כי בתקופתי כשר תקשורת התחילו ליישם את הרפורמה הסיטונאית הגדולה ששברה את המונופול של בזק בשוק התקשורת הקווית וזה הקריס את מניית בזק”.

נתניהו תקף את המפלגה החדשה של נפתלי בנט ואיילת שקד, ואמר: “יש שתי סכנות במפלגה החדשה הזו – האחד שהיא תרסק את גוש הימין לרסיסי מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה –  ואני אעשה כל שביכולתי למנוע את זה. והסכנה השניה היא שאף אחד לא יודע מה הם יעשו עם המנדטים שהם יקבלו. הם יכולים בקלות להעביר מנדטים מימין לשמאל – הם כבר היו ב’ברית אחים’ עם לפיד. מי שרוצה ממשלה ימנית צריך להצביע לליכוד בראשותי”.

על הצטרפות בני גנץ לחיים הפוליטיים – אמר נתניהו: “באו אלי בטענות ושאלו למה אתה אומר שבני גנץ בשמאל. מניסיוני מי שאומר שהוא לא יודע אם הוא ימין או שמאל – הוא שמאל.  כמו יאיר לפיד. זה לא סוד בברנז’ה מה מרכז הכובד של המפלגה הזו. אני אומר תהיה גלוי לגבי המדיניות ולגבי הכיוון שלך”.

 הימין החדש: ”לא ניגרר למתקפות של ראש הממשלה נגדנו”

במפלגת ‘הימין החדש’ הגיבו לדברי נתניהו ולפיהם המפלגה החדשה מסכנת את גוש הימין. ”לא ניגרר למתקפות של ראש הממשלה נגדנו. אנחנו מחזירים את המנדטים שעזבו את הליכוד מללכת לגוש השמאל של גנץ, לפיד ואורלי לוי, ומציעים לראש הממשלה להצטרף אלינו במשימה זו”, נמסר.

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיב לאמירת ראש הממשלה לפיה לא יתפטר אם יוגש נגדו כתב אישום: “אמירת נתניהו הערב שהוא יוכל לכהן תחת כתב אישום היא פשיטת רגל ערכית והוכחה לכך שהוא איבד את הבלמים והדבר היחיד שמעסיק אותו היא להינצל מתיקיו הפליליים ולא טובת המדינה”.

יו”ר הוועדה לביקורת המדינה ח”כ שלי יחימוביץ: “דבריו המחוצפים של נתניהו מתריסים נגד סמכויותיהן של כל זרועות שלטון החוק ומסכנים את הדמוקרטיה. ההודעה המאיימת כי אל ליועמ”ש להחליט בעניינו טרם בחירות היא מבחן נקיון הכפיים של כל מפלגה בכל הקשת הפוליטית, ומי שלא יודיע מפורשות שלא ישב עם מי שנמצא בהליך פלילי כה מתקדם, מכשיר שחיתות לטובת שיקולים פוליטיים נטו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות