מפלה לפרוש באלעד: מועצת העיר דחתה ברוב קולות את תקציב 2019

גוש בונה: אחרי שראש העיר ישראל פרוש התעקש להגיש את התקציב לשנת 2019 - מועצת העיר אלעד דחתה ברוב קולות של 'דגל', ש"ס וברק צברי את אישר התקציב • יו"ר ועדת הכספים של עיריית אלעד, מגולל את הנימוקים לדחיית התקציב
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התשע"ט / 31.12.2018 19:18

גוש חוסם: מועצת העיר אלעד דחתה הערב (שני)  ברוב קולות של ‘דגל’, ש”ס וברק צברי את אישור תקציב העירייה לשנת 2019.

ראש העיר ישראל פרוש התעקש להגיש לאישור המועצה את התקציב, תוך ניסיון לכרוך אותו עם תקציב התמיכות לת”תים והישיבות של שנת 2018.

למרות שחלפו כבר חודשיים מהבחירות, באלעד עדיין אין קואליציה.

תשעה נציגים במועצה הצביעו נגד, בעוד שישה הצביעו בעד.

תקציב התמיכות של שנת 2018 אושר.

כפי שדווח בחרדים 10, חברי ועדת הרבנים של ‘דגל התורה’ באלעד, הגר”י סילמן והגר”י פרידמן,  הורו לנציגי ׳דגל׳ במועצה להתנגד בהצבעה על תקציב 2019 ולתמוך בהצבעה על תקציב התמיכות לעולם התורה של שנת 2018.

במכתב מיוחד ששיגרו לנציגים גם נאמר:  “עליכם להופיע במליאה ובוועדות ולהתנגד לכל  בקשה שתועלה על ידי ראש העיר או שלוחיו”.

בכך הצטרפה ‘דגל’ לש”ס ולסיעת ישי של ברק צברי בהתנגדות לתקציב.

צוריאל קריספל, יו”ר שס באלעד, מגולל בחרדים 10 את הנימוקים לדחיית התקציב בישיבת המועצה:

“קיימנו 4 ימי דיון בני כמה שעות כל אחד. ביוזמתי, ולאור העובדה שכמחצית מחברי העירייה הנם חדשים ואינם שולטים ברזי התקציב, אינם מכירים את מחלקות העירייה ומנהליהן, לכן זימנו את כל מנהל האגפים והמחלקות. זו הייתה הזדמנות נפלאה עבור חברי המועצה להכיר את פעילות המועצה, לבחון את סעיפי התקציב באופן ענייני.

“כפי שמחייב החוק, הגם שאין סמכויות לחברי ועדת הכספים לשנות סעיפים אלא רק לבחון אותם, מכל מקום החוק מחייב את ראש הרשות שלא להביא לדיון את הצעת התקציב לפני שיונחו בפניו המלצות הוועדה.

“בתום יום הדיונים הרביעי שארך כ-5 שעות תמימות, הכרזתי על הפסקה בדיוני הוועדה, וסיכמתי עם מנכ״ל העירייה הרב זאב קשש שנתאם מועד חדש להמשך הדיונים, ולאור העובדה שחלק מהחברים טענו שקשה להם לבוא ביום ראשון, וזה מה שעשיתי, פניתי למנכ״ל במוצ״ש, ולצערי שמעתי ממנו שנעשה פה מעשה שלא ייעשה – שלאחר שעזבנו את בניין העירייה ביום חמישי, חלק מחברי המועצה עשו דין לעצמם, ושיחקו ב’נדמה לי’, מינו יו״ר לישיבה שיצאה להפסקה, והצביעו בעד התקציב – וזה מבלי שהיה דיון מעמיק היכן צריך להוסיף או לגרוע וכו׳, ובניגוד מוחלט להנחייתו של היועמ״ש היקר עו״ד ניסים לוי שטען שכל בקשה להעלאה של נושא כלשהו בוועדה דורש הדבר את אישורו של יו״ר הוועדה, אישור שלא ניתן בעליל”.

לדבריו, “ניסיון העבר הוכיח שראש העיר בסופו של יום עושה מה שבא לו, ואת הסיכומים איתו אפשר לתלות במוזיאון” קריספל אומר עוד, כי “תוך כדי דיבור הוא הפר את ההבטחות והסיכומים שהושגו ערב התקציב בשנה שעברה ולמרות שהוא עצמו הכריז חגיגית בפתח הישיבה על הסיכומים, לא עברו כמה שעות מההצבעה על התקציב, והוא כבר טרח להודיע שלא יכבד את ההסכמים”.

קריספל מוסיף:  “אמנם שמענו וקיבלנו סקירה מקיפה ממנהלי האגפים על פעילות האגף שלהם, ועמדנו מקרוב על צרכיהם, עדיין לא עברנו על החלק של ההכנסות בחלקו הראשון של התקציב, שכן ספר התקציב מורכב משני חלקים, חלק ההכנסות וחלק ההוצאות, ובכוונתי היה לדון עם החברים גם על החלק של ההוצאות על סעיפים כאלו ואחרים, כגון בנושא התמיכה במוסדות החינוך, להגדיל את הסכום שמוענק למוסדות פ׳ר תלמיד, להגדיל את תקציב השיפוצים למוסדות, לעגן את תקציב תרבות הקהילות בבסיס התקציב ולא בחלק המותנה, לתקצב את שכר הרבנים ולעגנו בבסיס התקציב, והרשימה היא ארוכה”.

יו”ר ועדת הכספים של אלעד הדגיש: “לא נגענו בכלל בחלק של התברי״ם השנתיים, וגם שם יש לנו מה לומר ובלא מעט סעיפים. כמו כן, יש לנו ביקורת עניינית על סעיפי הפרסום שנכנסו במסתרים לסעיפי המחלקות השונות וגדלו במאות אחוזים לקראת שנת הבחירות ושפתאום השנה התאדו”.

יח”צניו של ראש העיר ניסו לטעון היום כי “היום המועד האחרון לאישור תמיכות 2018, אחרת – הכסף הלך לאיבוד. דגל מצטרפת לש”ס בהתנגדות לתקציב, התמיכות הולכות לפח!”

אלא שצוריאל קריספל, יו”ר ש”ס באלעד, לא נבהל מהאיומים.

בשיחה עם חרדים 10 מוקדם יותר היום הוא אומר: “תקציב הישיבות והת”תים שייך לשנת הכספים 2018, ואושר כבר בעבר. כל עיכוב בהעברת הכספים הוא על אחריותו של ישראל פרוש בלבד. ישראל פרוש שזלזול בגדולי ישראל הפך לחם חוקו, ממשיך במריו ונוטל כבני ערובה כעת גם את עולם התורה במעשה סחיטה בריוני”.

קריספל הוסיף: “העליתי את הנושא הזה בפתח הישיבה הראשונה של ועדת הכספים, ושאלתי את הגזבר מדוע לא העבירו עד כה את כספי התמיכות לת”תים. ענו לי במקהלה – הגזבר, מנכ״ל העירייה הרב זאב קשש, וגם היועמ״ש עו״ד ניסים לוי – שאין כל בעיה והואיל וכספי תמיכות ניתן להעביר רק בתום השנה, ולאחר שמוודאים שתקציב העירייה אינו בגרעון.

“שאלתי האם הם ערוכים להעביר את הכסף מיד לאחר ישיבת המועצה, שכן מדובר ביום האחרון לשנת התקציב, והם השיבו לי שאין כל בעיה, ושהכסף משוריין, ויועבר בלחיצת כפתור לחשבונות הת”תים מיד בסיום הישיבה”.

לדבריו, “כל העניין הזה של ההתלייה בין אישור תקציב 2019 לאישור התמיכות מתקציב 2018 הוא פרי מוחו הקודח של ישראל פרוש וצוות יועציו”.

צוריאל הדגיש: “מישהו פה לחוץ ומנסה להפעיל לחץ ואימה על מנהלי הת”תים ודרכם להפעיל לחץ על חברי המועצה. בניגוד אליו, חברי דגל, ש”ס וישי נפעל כפי שיורו לנו רבותינו אפילו’ על ימין שהוא שמאל'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות