פרוש רוצה לאשר תקציב ל-2019 • הרבנים ל’דגל’ וש”ס: להתנגד

ראש העיר אלעד הגיש לאישור את תקציב שנת 2019, וכרך בו התמיכות לת"תים של 2018 • רבני 'דגל' הורו לנציגים להצטרף לש"ס וצברי: להתנגד לתקציב, לאשר התמיכות • קריספל: "התמיכות אושרו כבר. פרוש ממשיך במריו ונוטל כבני ערובה כעת גם את עולם התורה במעשה סחיטה בריוני"
אריה ריבקינד
כ"ג טבת התשע"ט / 31.12.2018 13:50

ראש העיר אלעד ישראל פרוש הגיש לאישור המועצה את תקציב העירייה לשנת 2019.  פרוש כרך בהגשת התקציב של השנה הבאה גם את תקציב התמיכות לת”תים והישיבות של שנת 2018.

ישיבת המועצה אמורה להתכנס בשעה 18:00.

למרות שחלפו כבר חודשיים מהבחירות, באלעד עדיין אין קואליציה.

לחרדים 10 נודע, כי חברי ועדת הרבנים של ‘דגל התורה’ באלעד, הגר”י סילמן והגר”י פרידמן,  הורו לנציגי ׳דגל׳ במועצה להתנגד בהצבעה על תקציב 2019 ולתמוך בהצבעה על תקציב התמיכות לעולם התורה של שנת 2018.

בכך ‘דגל’ תצטרף לש”ס – עמה היא מקיימת ‘גוש’ במועצה – ולסיעת ישי של ברק צברי בהתנגדות לתקציב.

לטענת יח”צניו של ראש העיר, הוא הגיש לאישור את תקציב העירייה ל-2019 יחד עם תמיכות לישיבות ות”תים לשנת 2018 בסך כ-1,800,000, וכי היום המועד האחרון לאישור תמיכות 2018. “אחרת”, הם מאיימים אם התקציב לא יאושר – “הכסף הולך לאיבוד”.

אלא שצוריאל קריספל, יו”ר שס באלעד, לא נבהל מהאיומים.

בשיחה עם חרדים 10 הוא אומר: “תקציב הישיבות והת”תים שייך לשנת הכספים 2018, ואושר כבר בעבר. כל עיכוב בהעברת הכספים הוא על אחריותו של ישראל פרוש בלבד. ישראל פרוש שזלזול בגדולי ישראל הפך לחם חוקו, ממשיך במריו ונוטל כבני ערובה כעת גם את עולם התורה במעשה סחיטה בריוני”.

קריספל הוסיף: “העליתי את הנושא הזה בפתח הישיבה הראשונה של ועדת הכספים, ושאלתי את הגזבר מדוע לא העבירו עד כה את כספי התמיכות לת”תים. ענו לי במקהלה – הגזבר, מנכ״ל העירייה הרב זאב קשש, וגם היועמ״ש עו״ד ניסים לוי – שאין כל בעיה והואיל וכספי תמיכות ניתן להעביר רק בתום השנה, ולאחר שמוודאים שתקציב העירייה אינו בגרעון.

“שאלתי האם הם ערוכים להעביר את הכסף מיד לאחר ישיבת המועצה, שכן מדובר ביום האחרון לשנת התקציב, והם השיבו לי שאין כל בעיה, ושהכסף משוריין, ויועבר בלחיצת כפתור לחשבונות הת”תים מיד בסיום הישיבה”.

לדבריו, “כל העניין הזה של ההתלייה בין אישור תקציב 2019 לאישור התמיכות מתקציב 2018 הוא פרי מוחו הקודח של ישראל פרוש וצוות יועציו”.

צוריאל הדגיש: “מישהו פה לחוץ ומנסה להפעיל לחץ ואימה על מנהלי הת”תים ודרכם להפעיל לחץ על חברי המועצה. בניגוד אליו, חברי דגל, ש”ס וישי נפעל כפי שיורו לנו רבותינו אפילו’ על ימין שהוא שמאל'”.

גורם בכיר ב’דגל’ אמר לחרדים 10 מוקדם יותר היום: “נציגי דגל ושס יעשו כפי שיורו להם גדולי ישראל. תקציב הת”תים שייך לשנת הכספים 2018 ואושר בזמנו. עיכוב העברת הכספים הוא על אחריותו של ישראל פרוש. ישראל פרוש שזלזול בגדולי ישראל הפך לחם חוקו, ממשיך במריו – ונוטל כעת גם את ילדי הת”תים כבני ערובה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אותה הודעה
    31/12/2018 17:42
    מעניין
  1. ממש מעניין. דגל ושס בדיוק אותה הןדעה מילה במילה. עניין מי היה הראשון…