אבל כבד בחסידות ברסלב: הגה”צ רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ”ל מצפת

רבה של קהילת ברסלב - 'נחל נבע מקור חכמה' בצפת ומגדולי רבני ברסלב, הגה"צ רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ"ל, נפטר הבוקר לאחר מחלה קשה
יוסף גרינבוים
כ"ג טבת התשע"ט / 31.12.2018 09:32

אבל בחסידות ברסלב: הבוקר (שני) נפטר, בגיל 73,  רבה של קהילת ברסלב בצפת ומגדולי רבני חסידות ברסלב, הגה”צ רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ”ל, לאחר מחלה קשה.

הלילה הוא היה צפוי להמריא לסדרת טיפולים בחו”ל, אולם לפנות בוקר הוא חש ברע וכונני הצלה הוזעקו אל ביתו. הם העניקו לו טיפול רפואי ראשוני, והוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים זיו בעיר. למרבה הצער, בדרך לבית החולים קרסו מערכות גופו, ולאחר החייאה בבית החולים הוא נפטר.

המנוח זצ”ל כיהן כמעט 40 שנה כמנהיג קהילת ברסלב בצפת, מאז פטירת אביו הגה”צ רבי גדליהו אהרן קעניג זצ”ל שייסד והנהיג את קהילת ברסלב צפת.

קהילתו –  ‘נחל נבע מקור חכמה’ – מונה כארבע מאות משפחות.

הקים את הספרייה תורנית, תלמוד-תורה ‘מגן אבות’ בו לומדים כ-400 תלמידים, בית ספר לבנות, גני ילדים, ובית ספר לחינוך מיוחד.

מסע הלוויתו יצא בשעה 13:00 מביתו ברחוב חתם סופר בצפת, דרך ביהמ”ד טריסק – ומשם ימשיך מסע הלוויה לבית העלמין בצפת, שם ייטמן.

מבית החולים זיו נמסר:

“לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובא על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד”א כשהוא ללא סימני חיים, הרב אליעזר מרדכי קעניג, בן 73 מצפת.

למרות ניסיונות ההחייאה הממושכים, שבוצעו באמבולנס ובחדר הטראומה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

מנהל המרכז הרפואי זיו – ד”ר סלמאן זרקא, נפגש עם המשפחה, ומסר תנחומים בשם הנהלת זיו והעובדים, למשפחה ולקהילת ברסלב בצפת, בה כיהן קעניג כרב ראשי.

יהי זכרו ברוך”.

ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה: “העיר צפת מבכה על הסתלקותו של אחד מדמויות ההוד בעירנו הגאון רבי אלעזר מרדכי קעניג זצ”ל, ממקימי הישוב החרדי בעירנו ומרבניה הבולטים של העיר צפת. רק לפני חודשים ספורים זכיתי להיפגש עימו ולשמוע דברי חכמה ותבונה. הסתלקותו מותירה חלל גדול”.

הרבי מצאנז

הרב קעניג זצ”ל בחודש אלול, בחדרו של הרבי מצאנז  בקבלת קהל בצפת, לקראת הימים הנוראים. צילום: באדיבות המצלם

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות