כמה מנדטים שווה ‘הימין החדש’ ואיזה 4 מפלגות על סף החסימה?

סקר ראשון שערך 'מקור ראשון' אחרי ההכרזה על הקמת המפלגה החדשה, מלמד שהיא נוגסת מנדטים בעיקר מהבית היהודי ומהליכוד • לפי סקר 'וואלה': ריצה משותפת של בוגי יעלון ובני גנץ בולמת את הזינוק בפופולריות של האחרון • לפחות שלוש מפלגות מהימין קרובות לסף אחוז החסימה
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשע"ט / 30.12.2018 17:18

מפלגת ‘הימין החדש’ בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד זוכה לעשרה מנדטים, אם היו הבחירות נערכות כיום, כך עולה מסקר שערך מכון ‘פאנלס פוליטיקס’ עבור אתר ‘וואלה’.

בסקר, שנערך היום (ראשון), מקבלת מפלגת הליכוד 28 מנדטים ויש עתיד הופכת למפלגה השנייה בגודלה עם 15 מנדטים.

הרשימה המשותפת זוכה על פי הנתונים של הסקר ב-13 מנדטים, מפלגתם של בני גנץ ומשה יעלון ב-11 מנדטים בלבד, ‘הימין החדש’ של בנט ושקד 10 מנדטים, המחנה הציוני יורדת ל-9 מנדטים, יהדות התורה מקבלת 7 ומרצ 6.

המצב החדש מביא, לפי הסקר,  לא פחות מארבע מפלגות לסף אחוז החסימה: הבית היהודי-האיחוד הלאומי מקבלת 4 מנדטים וכך גם ישראל ביתנו, ש”ס ו’גשר’ של אורלי לוי אבקסיס.

עוד עולה כי ההיפרדות של בנט ושקד מהבית היהודי והאיחוד הלאומי לא מגדילה את גוש הימין לעומת המצב הקודם: בסקר בשבוע שעבר גוש הימין עמד על 63 מנדטים ואילו במפת המפלגות החדשה – הוא כולל 62 מנדטים בלבד.

סקר ‘מקור ראשון’

מסקר שערך ‘מקור ראשון’ ובוצע על ידי חברת Direct Polls במוצאי שבת בקרב 628 משתתפים, אחרי ההכרזה של השרים נפתלי בנט ואיילת שקד על הקמת מפלגת ‘הימין החדש’, עולה כי לו הבחירות היו נערכות היום, היתה זוכה המפלגה הימנית החדשה ב-14 מנדטים.

עוד עולה מהנתונים, כי מפלגת הליכוד היתה יורדת ל-25 מנדטים ואילו הבית היהודי היתה זוכה ל-5 מנדטים בלבד.

יהדות התורה מקבלת בסקר 7 מנדטים, ישראל ביתנו מקבלת 5 מנדטים, ש”ס 5, וכולנו קורסת ל-4 מנדטים בלבד.

גוש מפלגות הימין כולו עומד על 49 מנדטים, שיחד עם המפלגות החרדיות וכולנו עמד על על 65 מנדטים.

גוש שמאל-מרכז זוכה בסקר ל-43 מנדטים: מפלגתו של בני גנץ מקבלת על פי הנתונים 15 מנדטים, יש עתיד ממשיכה את המגמה השלילית מהתקופה האחרונה וזוכה לעשרה מנדטים בלבד, הרשימה המשותפת 12, המחנה הציוני 9, מרצ עם חמישה מנדטים, ואורלי לוי יורדת ל-4 מנדטים על סף אחוז החסימה.

מפלגה בראשות משה בוגי יעלון ו’אופק חדש – מפלגת המרכז הערבית’, לא היו מצליחות לעבור את אחוז החסימה.

הסקר, נערך על ידי Direct Polls בניהולם של שלמה פילבר וצוריאל שרון ובוצע באמצעים דיגיטליים במוצאי שבת, בקרב 628 משתתפים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. טעות הדגימה 4% +/-.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה שנדרש במשרד המשפטים הוא לפחות:
    29/01/2019 16:33
    שפרירית
  1. שינוי עמוק בפרקליטות תחילה יש להוציא את כל אותם בוגרי קרן וקסלר והקרן לישראל חדשה. —- שקד לא שינתה את כוח האדם.עוכרות ישראל מזיקות
    פיקוח מיטבי על כל סוגי התביעה. שקד הבריחה את גרסטל שניסתה בכנות לשנות במשך חודשים ארוכים התחננה לסמכויות ועמדה מול לחצים של אנשי פרקליטות פושעים. גרמה להפחתת סמכויותיו של המפקח על התביעה.
    החלטות משפטיות בלתי חוקיות. את זאת במדינה מתוקנת יש לבטל ואף יש מקום להעמיד שופטים עבריינים אלו לדין. במקום זאת שקד ברחה ממהצבעה על חוק ההתגברות.
    להעמיד פיקוח משפיע על שופטים שהמען לתלונות ציבור על השופטים לא יהיה שופט בגמלאות אלא נציג ציבור שיבחן מנוקדת ראות של הנפגעים. כיום הנציב מקבל משכורת עתק בתמורה לכיסוי על שופטים והגנה על סורחים.
    יש לשנות לחלוטין את שיטת בחירת השופטים כך שרק נבחרי ציבור יבחרו שופטים. —– שקד לא שינתה מאומה.
    הפרדה בין היעוץ המשפטי לבין התביעה. — שקד לא הפרידה. היא ערכה את החוק כך שהיועץ ימונה על ידי ועדת איתור המורכבת מפקידי המדינה והמינוי יהיה לפחות לשבע שנים. כך שקד עדתה את ההפך היא אף חיזקה את מעמדו של היועץ המשפטי והא עכשיו רודן חזק ביותר.
    על הממשלה לבחור בעצמה את היועץ. שקד עקרה נסיון לשוב לכך —שקד סרסה את הנסיון לחוקק חוק זה.
    דבר אחד שקד כן עשתה: יחסי ציבור וראיונות ללא גבול מסע בחירות..
    שקד חיבלה וסרסה. שקד לא ראוי לראותך שוב במשרד המשפטים או בכל משרד אחר..