‘יפעת’ משיקה מודל חדשני: בדיקת יעילות קמפיין פוליטי בזמן אמת

'מעגל ההשפעה' הוא מוצר טכנולוגי שפיתחה קבוצת 'יפעת' הישראלית • בוחן בזמן אמת את אפקטיביות ההשפעה של מסרים במדיות השונות בהן הם מופעים: פרסום, וידאו מרקטינג, אתרי אינטרנט, מדיה חברתית, עיתונות, רדיו וטלוויזיה

נוחי גולד
כ"ב טבת התשע"ט / 30.12.2018 13:37

קבוצת ‘יפעת’ משיקה לראשונה בעולם את ‘מעגל ההשפעה’ – מוצר חדשני לבדיקת אפקטיביות מסרים לקהלי מטרה בכל מדיה ומכל אמצעי התקשורת בהם הם מופיעים.

הכלי החדש מבצע שקלול של החשיפה, תוך דירוג ההשפעה של המסר על הקהל שנחשף לו.

המודל, המבוסס על טכנולוגיה ייחודית שפיתחה קבוצת ‘יפעת’ בשילוב תובנות ביג דאטה שנותחו לאורך תקופה ארוכה, הוצג לראשונה בכנס בינלאומי של איגוד טכנולוגיות המידע התקשורתי הבינלאומי שנערך השנה בדנמרק, וזכה לעניין רב מצד חברות מחקר ומדיה אירופאיות ואמריקאיות.

המוצר החדש מבוסס על טכנולוגיה ייחודית המרכיבה בזמן אמת תמונת מאקרו של נתוני חשיפה למסרים באמצעי תקשורת מסוים (תקשורת מסורתית, חברתית, וידאו וכו׳), כחלק ממכלול החשיפה הכוללת של המסר במגוון רחב של אמצעי תקשורת, אליהם חשופים קהלי המטרה של הקמפיין.

בדרך זו, נחשפת באופן מדויק יותר עוצמת המסר והפנמתו בקרב קהלי מטרה ב’מעגל ההשפעה’, וניתן להתייחס באופן מדעי יותר להשפעתם של ספינים פוליטיים ומסרים פרובוקטיביים על קהל המצביעים.

ההחלטה על הקדמת הבחירות חייבה את אנשי הטכנולוגיה של הקבוצה לסיים יישום אדפטציות ממוצר הבטא ולהשיק באופן מסחרי את מוצר הדגל השבוע.

יפעת מעריכה כי מפלגות שונות, מכל קצוות הקשת הפוליטית, יעשו בכלי החדש שימוש על מנת לבחון ולדייק את הקמפיינים שלהם במערכת הבחירות הנוכחית לכנסת ה-21.

“מעגל ההשפעה הוא כלי מתחייב בקמפיינים פוליטיים מודרניים המאופיינים בהצפה של מידע ומסרים, כולל פייק ניוז ותוכן המופץ על ידי בוטים”, מסביר מני אברהמי, מנכ״ל יפעת מחקרי מדיה. “הספין הפוליטי מהדהד היום בזנב ארוך בערוצים ובאופנים שטרם נראו כמותם בעבר. גם במידה ומפלגות וקמפיינרים מודעים ל’רעש הלבן’ קשה עד בלתי אפשרי לאפיין איכותית את היקפו ועוצמתו של המסר בזמן אמת – כאן אנחנו נכנסים לתמונה”.

קבוצת יפעת מנטרת, חוקרת ומנתחת באופן קבוע מידע פרסומי, תקשורתי ועסקי באמצעים טכנולוגיים כולל ניתוחי מידע ברשתות חברתיות. החברה בוחנת מסחור של הכלי בשווקים נוספים מחוץ לישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות