ועדת הכנסת אישרה הפילוג • צל”ש נרכשה כבר באוגוסט

ועדת הכנסת התכנסה לדיון בבקשת הפילוג של השרים בנט ושקד ממפלגת הבית היהודי ולהקים את סיעתם החדשה "הימין החדש" - ואישרה את הבקשות • מפלגת צל"ש, באמצעותה ירוצו לכנסת, הוקמה ב-2005 על ידי השר לשעבר יוסף פריצקי - נרכשה על ידם כבר בחודש אוגוסט האחרון
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשע"ט / 30.12.2018 12:28

ועדת הכנסת אישרה בצהרים (ראשון) פה אחד את הפילוג של השרים נפתלי בנט, איילת שקד וח”כ שולי מועלם-רפאלי מסיעת ‘הבית היהודי’.

הוועדה אישרה גם את שמה של הסיעה החדשה – ‘הימין החדש’, וכן שהסיעה מייצגת בכנסת את מפלגת צל”ש, שנפתלי בנט הוא בא כוחה.

היועץ המשפטי לכנסת הבהיר כי הנציגים הפורשים לא ייהנו ממימון המפלגות של הבית היהודי, אבל גם לא יישאו בחובותיה של המפלגה.

בישיבת ועדת הכנסת חשף היועץ המשפטי של הכנסת כי מפלגת צל”ש, במסגרתה תתמודד סיעת ‘הימין החדש’ לכנסת, הוקמה בשנת 2005 על ידי השר לשעבר יוסף פריצקי. עם זאת, פריצקי ככל הנראה לא ידע על רכישתה בידי בנט ושקד.

יו”ר הוועדה,  ח”כ מיקי זוהר הגיב בהפתעה: “מעניין מאוד שזה נסגר כבר לפני ארבעה חודשים”.

המפלגה עברה לניהול עו”ד עמיחי ויינברגר כבר בחודש אוגוסט האחרון. עו”ד וינברגר, מתמחה בדיני מפלגות ובעבר הוגדר כמקורב לניר ברקת ושימש כיועץ המשפטי של מפלגת העבודה – הוא שמינה אמש את השר נפתלי בנט לבא כוח הסיעה.

בדיון בכנסת עלה כי לנוכח הזמן בו בוצעה התפלגות הסיעה, בנט, שקד ומועלם לא יהיו זכאים למימון שוטף להוצאות הסיעה, אך מנגד לא ישאו בתשלום חובותיה של מפלגת הבית היהודי.

מפלגת צל”ש תהיה זכאית למקדמה על חשבון מימון המפלגות לבחירות לכנסת ה-21.

היועץ המשפטי של הכנסת ציין עוד, כי “להתפלגות תהיה השלכה נוספת לעניין סגני יו”ר ועדת הבחירות המרכזית. הפילוג יגרום לכך שלסיעת הבית היהודי לא יהיה סגן יו”ר ועדת הבחירות המרכזית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות