בליכוד רוצים להציל הימין ולהוריד אחוז החסימה: האם המהלך יצליח?

נתניהו והליכוד במאמץ מחודש להוריד את אחוז החסימה, לאחר הפיצול של בנט ושקד מהבית היהודי • בכנסת ידונו במהלך עוד היום: האם יש לכך סיכוי, למרות התנגדות חלק ממרכיבי הקואליציה?
אריה ריבקינד
כ"ב טבת התשע"ט / 30.12.2018 10:13

בעקבות הכרזת השרים בנט ושקד על הקמת מפלגתם החדשה, ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד ינסו להוביל מאמץ להורדת אחוז החסימה. כך דווח ב’החדשות’.

המהלך נובע מהחשש של ראש הממשלה כי מנדטים רבים יאבדו כתוצאה מכך ששבע רשימות שונות יתמודדו על קולות הימין בבחירות הקרובות, והם מבקשים להוריד את אחוז החסימה באופן שיאפשר לכל הפלגים להיכנס בוודאות לכנסת.

דיון בנושא יתקיים כבר היום (ראשון) בכנסת, ובליכוד שוקלים לנסות לקדם את ההצעה גם ללא הסכמת כל השותפות בממשלה.

עד היום נתקל המהלך להורדת אחוז החסימה בהתנגדויות – מצד אריה דרעי, יעקב ליצמן ואביגדור ליברמן.

המכשול השני והמשמעותי יותר הוא שלאור פיזור הכנסת, המהלך דורש כעת את אישור האופוזיציה בוועדת ההסכמות המשותפת עם הקואליציה. אולם גם באופוזיציה יש תמיכה מסוימת למהלך – בין היתר מחלקים נכבדים מהרשימה המשותפת שמעוניינים להתפצל, ממרצ שהביעה בעבר את הסכמתה ואולי גם מגורמים נוספים.

עם זאת, יו”ר מרצ תמר זנדברג הודיעה הבוקר שתתנגד למהלך. גם בש”ס עדיין מתנגדים למהלך.

ב’החדשות’ דווח עוד כי ‘ועדת ההסכמות’ של הקואליציה והאופוזיציה צפויה להתכנס היום וייתכן שהיא תחליט לקדם את המהלך, שמתבסס על הצעת חוק קיימת של ח”כ זוהר שהוגשה לפני חודשיים. ייתכן שהחוק יוקדם גם ללא הסכמות אם כי הדבר איננו ודאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות