עוצמה יהודית: קוראים לסמוטריץ’ ואלי ישי לחבור אלינו ל’בלוק טכני’

עוצמה יהודית: "ב'ימין החדש' אין כל חדש" • פייגלין: "בנט ושקד עושים פוליטיקה צינית, בסגנון ציפי לבני" • סמוטריץ: "מפנה את כל המאמצים כדי לגבש את הציונות הדתית למפלגה חזקה"
אריה ריבקינד
כ"א טבת התשע"ט / 29.12.2018 21:15

בעקבות הודעתם של נפתלי בנט ואיילת שקד על הקמת מפלגה דתית-חילונית – ‘הימין החדש’, פרסמה הערב (מוצ”ש) מפלגת עוצמה יהודית קריאה לחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ והשר לשעבר אלי ישי לחבור לבלוק טכני שיהווה ‘מפץ ימני’ שיאחד את כל המחנה הדתי לאומי למאבק על ארץ ישראל ועל זהותה היהודית של המדינה.

גורמים בעוצמה יהודית אומרים הערב: “נפתלי בנט איכזב בגדול והיה שותף לחוסר מעש מתמשך שכלל את הפקרת הדרום, השתלטות הבדואים על אדמות הנגב, גירוש יהודים מבתיהם בעמונה ובנתיב האבות, וההתקפלות בחאן אל אחמר חרף החלטת בג”צ כי יש לפנות את המקום”.

עוד אומרים הגורמים: “ב’ימין החדש’ אין כל חדש. הניסיון של בנט להתנער מאחריותו לממשלה שאמרה ימין ועשתה שמאל, היא פתטית”.

משה פייגלין, יו״ר מפלגת זהות, אמר בתגובה להודעתם של בנט ושקד: ״בנט ושקד עושים פוליטיקה צינית, בסגנון ציפי לבני. הם השתמשו בציבור הדתי לאומי, וכעת זורקים אותו לכל הרוחות. זוהי בסך הכל התארגנות מחדש של הימין הישן.

“התפרקות המסגרות הישנות מייצרת מציאות פוליטית חדשה ומאלצת את הציבור לחשב את בחירתו מחדש. מפלגת זהות היא היחידה שאינה שבויה בתוך המגרות הישנות ולכן היחידה שבאמת מציעה משהו חדש לבוחר הישראלי”.

יו”ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, הגיב: “אני קורא להתאחד עם האיחוד הלאומי ולהקים סיעת ימין חזקה שתוביל את ההנהגה בימין. בעייני זוהי טעות של חבריי נפתלי ושקד אך מצד שני זוהי הזדמנות להקים סיעה חזקה של  הציונות הדתית”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ הגיב אחרי ההצהרה המיוחדת של השרים איילת שקד ונפתלי בנט: “המהלך של בנט ושקד היה כנראה בלתי נמנע. מאחל להם הצלחה בדרכם החדשה ומפנה את כל המאמצים כדי לגבש את הציונות הדתית למפלגה חזקה שתתייצב מאוחדת בבחירות, תגיע להישג גדול ותמשיך לייצג את הערכים והציבור הדתי לאומי בכנסת ישראל. זו המשימה והיא אפשרית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות