בנט ושקד: “מקימים מפלגת דתיים-חילוניים חדשה – הימין החדש”

השרים הודיעו שיחלקו את הנהגת המפלגה שתהיה משותפת לדתיים וחילונים • תקפו את ראש הממשלה: "הוא חושב שהציונות הדתית בכיס שלו" • שולי מועלם מצטרפת ל'הימין החדש' • הליכוד: "מי שרוצה ממשלת ימין - יצביע רק לנתניהו" • הבית היהודי: "מודים לבנט ושקד על 5 שנות עשייה"
אריה ריבקינד
כ"א טבת התשע"ט / 29.12.2018 20:48

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד הודיעו הערב (מוצאי שבת) במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיימו בבית סוקולוב בתל אביב על פרישה מוחלטת ממפלגת ‘הבית היהודי’.

השניים הכריזו על הקמה של מפלגה חילונית-דתית חדשה בראשותם.

איילת שקד, שפתחה את מסיבת העיתונאים, אמרה: “ב-2012 הגענו לבית היהודי חילונית ודתי, עם מסר נאיבי: שותפות אמיתית בין חילונים לדתיים. אני אסירת תודה לציונות הדתית שפתחה את ליבה אלי. מעולם לא הרגשתי לא בנוח. תמיד הרגשתי בבית. אני חשה אהבה עצומה לציבור הזה. הבית היהודי הפך לכוח משמעותי בשש השנים הללו. לא מפלגה שלא סופרים אותה. הבית היהודי הפך להיות כוח משמעותי, מפלגה קטנה במספר אבל גדולה בהשפעה, השגנו הישגים רבים”.

שקד מנתה את ההישגים מאז השניים התייצבו בראש ‘הבית היהודי’: “בלמנו את ההתקדמות למדינה פלשתינית. עצרנו שחרור מחבלים רוצחים. בכוחנו עצרנו זאת. מאז לא שוחררו מחבלים”.

על הרפורמה במערכת המשפט אמרה: “המהלך מול בית המשפט היה החשוב בחיי. אני חייבת להעלות את זכרם הטוב של שניים שתמכו בנו וליוו אותנו לאורך כל הדרך: הרב אביחי רונצקי, שהיה מסור בכל נימי נפשו לכל חלקי העם, ואנו מתגעגעת אליו מאוד; ולאורי אורבך, שברוב תבונתו ייעץ לי ולבנט להצטרף למפלגה”.

השר בנט אמר: “הבית היהודי הפך לכוח משפיע מאוד במדינת ישראל, אבל בשנה האחרונה וביתר שאת בחודשים האחרונים, העידן הזה של ההשפעה הגדולה שלנו תם ללא שוב. ראש הממשלה נתניהו הבין שהציונות הדתית המופלאה יושבת בכיס שלו, שכמה שהוא יתעמר בה תמיד בסוף הם יילכו איתו.

“רק לפני חודש ראש הממשלה אמר לא ללכת לבחירות. הוא שלח את ראש המל”ל לרבנים לדבר על הסכנה הנוראית שעומדת מעל מדינת ישראל. הציבור הדתי נעמד דום. נאלצנו להתקפל ולהישאר בממשלה בניגוד למה שאנחנו מאמינים.

“ארבעה שבועות אחר כך, לאחר שנתניהו החליט שהבחירות חשובות לו, פתאום אין חירום, אין קורבנות, אין כלום. איבדנו את היכולת להשפיע השפעה משמעותית. כך היה וזה רק יגבר. כך היה גם בפינוי חאן אל אחמר. בית המשפט הורה להרוס, ראש הממשלה הודיע שיהרוס. עברו שבועות – ושום דבר לא קרה.

“לכן אנחנו מקימים מפלגה חדשה משותפת לדתיים וחילונים – ‘הימין החדש’. אנחנו מציעים שותפות אמת כמו באוהל בטירונות, כמו בשולחן הסדר וכמו בבית הפרטי שלי, משפחתה של גילת אשתי חילונית, אבל אנחנו משפחה אחת.

בנט, שקד

צילום: Yossi Zeliger/Flash90

“אני רוצה להיות ברור: מפלגת הימין החדשה היא ימין. נקודה. בלי אבל ובלי בערך. נגד מדינה פלסטינית, נגד שחרור מחבלים. בעד המסורת. לו לפני 13 שנים היתה מפלגה כזו, ההתנתקות לא היתה מתרחשת. גירוש אלפי משפחות מבתיהן לא היה קורה. מפלגתנו החדשה תיקרא: ‘הימין החדש’. זו מפלגה אמיתית של חילונים ודתיים. יש לנו הערכה רבה לראש הממשלה בנימין נתניהו”.

שקד הוסיפה: “המהלך הזה יחזק את הימין בבחירות הבאות. ימין שלא יתפשר. ימין שייצג את טובת המדינה. יכולנו להמשיך עם שני תיקים בכירים, אבל בחרנו בדרך הקשה. אם תתנו לנו את הכוח נמשיך לפעול למען עם ישראל ולמען אזרחי מדינת ישראל. בנט ואני שותפים כבר 14 שנה בגלל ערכים ושותפות הדדית. חברות בין אנשים עם רקע שונה. זה קורה כשמגיעים עם חזון דומה. אנו מאמינים שיש דרך כזו לאחד את עם ישראל”.

במהלך ההצהרה, התפרץ לדבריהם של בנט ושקד פעיל מחאת הגז, גונן בן יצחק. הוא הפגיע להם שוב ושוב, והאשים את השניים כי לא פעלו מתוך הממשלה נגד השחיתות והביקורת – שהם מפנים לעבר נתניהו כעת.

ח”כ שולי מועלם רפאלי מצטרפת למפלגת ‘הימין החדש’ – ואומרת: “הגיע הזמן להרחיב את הבית. עם הימין החדש ישראל תחזור לנצח”.

מחר בשעה 11 וחצי תתכנס ועדת הכנסת לאשר את הפיצול של בנט, שקד ושולי מועלם מהבית היהודי.

הליכוד הגיב: “מי שרוצה להבטיח שהממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין בראשות נתניהו ולא ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ-גבאי, חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו”.

מאוחר יותר הגיב הליכוד שוב: “יש מי שלא למד את הלקח של בחירות 92’ כשהימין ריסק את עצמו לרסיסי מפלגות ובכך הביא לעליית ממשלת שמאל ולאסון אוסלו. הדרך היחידה להבטיח את שלטון הימין היא להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו”.

חבר הכנסת דוד ביטן הגיב למסיבת העיתונאים: “לאחר שנואש מלחתור תחת ממשלת הימין מתוך הממשלה החליט בנט שנוח לו יותר לתקוף את נתניהו והליכוד בתחפושת חדשה. הגיע הזמן שמישהו יסביר לו שלקחת קרדיט מזויף על הישגים בטחוניים של ראש הממשלה וממשלת הליכוד זו לא מנהיגות. ליכוד חזק ורק ליכוד חזק יבטיח שמירה על האינטרסים הלאומיים שלנו”.

בנט, שקד

צילום: Yossi Zeliger/Flash90

מפלגת הבית היהודי הגיבה: “הבית היהודי מודה לנפתלי בנט ואיילת שקד על 5 שנים של עשייה גדולה למען עם ישראל. אנו מאמינים שעוד נכונו להם גדולות ונצורות בהובלת מחנה הימין.

מפלגת הבית היהודי תיערך כבר בימים הקרובים להמשך דרכה, כשברור לכל שתעמיד רשימה איכותית של אנשי ציבור ראויים ומוכשרים שימשיכו לפעול למען עם ישראל בכנסת ה-21.

בהתאם לחוקת המפלגה מונתה ועדה שמורכבת מיו”ר נשיאות המפלגה, יו”ר ועדת הבחירות, יו”ר הועדה המוניציפלית וחברת בית הדין של התנועה ושתנוהל על ידי כמנכ”ל המפלגה וכיו”ר המזכירות.

הוועדה תתכנס כבר מחר, תבחן את האפשרויות העומדות בפני המפלגה ותביא אותם להכרעת המרכז.

כמו כן, יוקם צוות מיוחד שיאיץ את המו”מ עם חברינו מהאיחוד הלאומי על מנת להגיע להסכמות בהקדם האפשרי מיד לאחר בחירת יושבי הראש בשתי המפלגות.

בני ובנות הציונות הדתית, מחויבים לשמירה ולביסוס הבית הפוליטי ומתכוונים אי”ה לאפשר לכל מי שמרגיש חלק מהמהלך הגדול שלנו בכל תחומי החיים במדינה, לבוא ולהצטרף למסע הזה”.

מפלגת האיחוד הלאומי הגיבה למסיבת העיתונאים של נפתלי בנט ואיילת שקד: “אנחנו מצרים על החלטתם של בנט ושקד לנטוש את רשימת הציונות הדתית והמחנה הלאומי. הבית היהודי והאיחוד הלאומי הם מפלגות שורשיות עם דרך ואידאולוגיה ברורה שלא משתנה לפי הלכי רוח,יחד עם תשתית אנושית של שליחי ציבור נאמנים בכל רחבי הארץ.

“אין לנו ספק שהרוב המכריע של הציבור יבחר בנאמנות לדרך ולערכים ולא יתפתה לטרנד פוליטי או למפלגת אווירה חדשה, הפעם בימין.

“אנחנו נשב באופן מיידי עם חברי הבית היהודי וכוחות נוספים כדי להוביל רשימה מאוחדת וגדולה שתביא לידי ביטוי את הערכים של הציונות הדתית והמחנה הלאומי שלא מפחד להניף גבוה את דגליו של הכרעת הטרור ללא פשרות וחיזוק ההתיישבות יחד עם שמירה על צביונה היהודי של המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות