המשגיח נגד העלון של הגר”מ מאזוז: “זה לא בשביל בני תורה”

יוסף גרינבוים
|
כ' טבת התשע"ט / 28.12.2018 11:47
הגר”ח מישקובסקי תקף בשיחתו בישיבת ‘ארחות תורה’ את עלוני השבת: “כל אחד כותב, וקונים כל דבר. אני לא מדבר על זה שיש הרבה עמי ארצות שכותבים שטויות” • רמז על ‘בית נאמן’: “הגרי”ג אדלשטיין הורה לי להודיע בישיבה – שיש תלמיד חכם שההשקפות שלו מאד מאד קרובות ל’מזרחי'”

הגרח”י מישקובסקי, משגיח ישיבת ‘ארחות תורה’, תקף בחריפות,  במהלך שיחה שנשא השבוע, את העלונים היוצאים לאור ומחולקים בבתי הכנסת ובישיבות ש”אינם מתאימים להשקפת התורה”.

כתב חרדים 10 מציין, כי המשגיח כיוון בדבריו במיוחד לעלון ‘בית נאמן’, היוצא לאור על פי שיעוריו של הגר”מ מאזוז, ראש ישיבת ‘כסא רחמים’.

בשיחה, שנאמרה על פי בקשת ראש ישיבת פוניבז’, הגרי”ג אדלשטיין, אמר המשגיח: “יש גם היום, כל עלון שמוציא לאור, כל אדם היום יכול לכתוב, יש לכל אחד שיש לו את העת בת’ ואת העט בט’ – כותב הגיגים וקוראים את זה בשקיקה.

“איך אמר הפוניבז’ר רב: כתוב בתוספתא ‘עשרה מיני רעב וכו’ והרעב האחרון הוא לא רעב ללחם כי אם לשמוע את דברי ה”. נו הרי זה טוב? אלא בן אדם רעב מקבל כל אוכל, טעים לא טעים… כל אחד אומר וכל אחד כותב, וקונים כל דבר. אני לא מדבר על זה שיש הרבה עמי ארצות שכותבים שטויות, גם תלמידי חכמים שקוראים אותם…”

המשגיח הוסיף: “אני קיבלתי הוראה ממרן ראש ישיבת פוניבז’ הגאון ר’ גרשון אדלשטיין שיאריך ימים, להודיע בישיבה – שיש תלמיד חכם שההשקפות שלו מאד מאד קרובות ל’מזרחי’ וקוראים את הדברים – יכול להיות שיש שם גם ‘בדיחות’ יפות, גם גימטריאות מעניינות – ולהודיע בישיבה שזה לא בשביל בני תורה, זה לא בשביל בני תורה, אנחנו לא צריכים יותר לדבר על זה…

“למה לבזות את עצמינו? ניקח מכל מה ש… אבל אנחנו לא מדברים. אבל עליו קיבלתי ממנו. אבל יש כאלה (-עלונים) שזה סתם בושה שבכלל נוגע בו. כל אחד היום כותב – וגמרנו. אתה מבזה את עצמך. בהרבה דברים בא תהיה נחמד… בא… נכבד מתנהג אחרת, נכבד מתנהג אחרת”.