קרב באיחוד הלאומי: האם סמוטריץ’ יצליח להדיח את היו”ר אורי אריאל

בצלאל סמוטריץ', אחד הח"כים הכי בולטים בכנסת ה-20, יתמודד על ראשות האיחוד הלאומי מול השר אורי אריאל: "בשלה העת שהאיחוד הלאומי תעלה קומה" • ''מערכת הבחירות שלפנינו תהיה קצרה, עניינית ומכובדת, ומיד לאחריה נתאחד כולנו אחרי המנהיגות שאתם תמצאו לנכון לבחור"
אריה ריבקינד
כ' טבת התשע"ט / 28.12.2018 10:35

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הודיע באופן רשמי כי החליט להתמודד על ראשות מפלגת האיחוד הלאומי.

סמוטריץ’ יתמודד מול יו”ר המפלגה הנוכחי, שר החקלאות אורי אריאל, שהצהיר השבוע על רצונו להמשיך לקדנציה נוספת בראשות המפלגה.

הבחירות לתפקיד יו”ר האיחוד האיחוד הלאומי ולרשימת המפלגה לכנסת יתקיימו ביום שני ה-14 בינואר.

120 חברי מרכז האיחוד הלאומי הם בעלי זכות ההצבעה, כדי להכריע מי יהיה המנצח.

במכתב ששלח סמוטריץ’ לחברי המרכז – הוא כתב: ”התיישבתי לכתוב לכם על החלטתי להתמודד על הנהגת המפלגה, וכשניסיתי לצייר לעצמי איך אמור מכתב רשמי כזה להיראות זה היה נראה לי קיצ’י ולא מתאים לאופי שלי… אתם הרי מכירים אותי מצוין, על יתרונותיי וחסרונותיי, ולכן מיותר שאכתוב על עצמי ועל עשייתי בשליחותכם בשנים האחרונות.

הוא הוסיף: ”בראייתי בשלה העת שהאיחוד הלאומי-תקומה תעלה קומה לקראת האתגר הבא שלה, ותמצב את עצמה כבית הפוליטי של הציונות הדתית ושל כל מי שמזדהה עם דרכה וערכיה. זה יכול וצריך להיות בית פוליטי חי, תוסס, אטרקטיבי ומוצלח, כזה שתופס עמדות מפתח, משפיע ומוביל תהליכים משמעותיים, אך בד בבד נשאר נאמן באופן מובהק לתורת הגאולה של הציונות הדתית, מחויב לערכיה, לציבוריות שלה, ולמפעלותיה”.

לדברי סמוטריץ’, מנהיגי מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד שואפים להגיע לראשות הממשלה. לכן ”אתגר שימור הציבוריות הציונית דתית, כחיל החלוץ ההולך לפני המחנה וסולל לו את הדרך, אינו חלק מהן. זה התפקיד שלנו. הקומה הבאה הזו דורשת התחדשות, ולאחר תקופה ארוכה של התלבטות והתייעצות – עם חלק גדול מכם ועם רבנים ודמויות מובילות בציונות הדתית – אני מבקש את אמונכם בכדי להוביל אותה”.

סמוטריץ, אחד הח”כים הכי בולטים בכנסת ה-20, הדגיש: ”מערכת הבחירות שלפנינו תהיה קצרה, עניינית ומכובדת, ומיד לאחריה נתאחד כולנו אחרי המנהיגות שאתם תמצאו לנכון לבחור ונצא בעזרת השם לדרך חדשה-ישנה. להתחבר מחדש. לשטח, לציבור, לערכים. להוביל. להנהיג. בעזרת השם נעשה ונצליח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות