“שמור לבעליו לרעתו”: הזוכים בלוטו האלו היו שמחים לוותר על הזכיה

קובי פינדרוס
|
י"ט טבת התשע"ט / 27.12.2018 21:30
סיפוריהם של חמשת הזוכים בלוטו המתוארים בכתבה ממחישים את הפסוק: ‘עושר השמור לבעליו לרעתו’ • מי ביקשה במפתיע להתגרש? • מה קרה לבית החדש? • ואיך מצאה הזוכה המאושרת את עצמה לבסוף בקרוון עראי?

בספר קוהלת נאמר: יֵשׁ רָעָה חוֹלָה רָאִיתִי תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ עֹשֶׁר שָׁמוּר לִבְעָלָיו לְרָעָתוֹ, ונדמה כי אין ביטוי ראוי לכך מאשר סיפוריהם של הזוכים בלוטו, המאושרים לכאורה, שגילו כי הכסף הרב נשמר להם למעשה – לרעתם.

סיפוריהם של הזוכים פורסמו באתר popsugar ותורגמו ב’גלובס’.

1. גירושים יקרים 

תומאס ודניס רוסי היו נשואים 25 שנה והצליחו להימנע מאירועים חריגים בחיי הזוגיות שלהם. ואז היא ביקשה במפתיע להתגרש מבעלה. למה, אתם שואלים? כמובן – היא זכתה רק מספר ימים קודם לבקשתה ב-1.3 מיליון דולר בלוטו ושמרה את הזכייה בסוד מבעלה. כשהבעל למד על הזכייה, בית המשפט בקליפורניה קבע כי היא הפרה את חובת הגילוי, והורה כי כל כספי הזכייה יועברו לבעל.

2. הבית עלה באש

רוג’ר ולורה גריפית’ הבריטים זכו ב-3 מיליון דולר בלוטו. היא מיד החלה במסע קניות למוצרי יוקרה, והוא החל לעסוק בחלום ישן שלו – קריירת רוקנרול. “החיים הטובים” לא נמשכו הרבה זמן – הזוג הפסיד את כל כספו בהשקעות שירדו לטמיון, והבית החדש שקנו נשרף כליל בשריפה שפרצה.

3. רצח

הסיפור של אברהם שייקספיר הוא טרגי אף יותר. בגיל 40 הוא זכה ב-30 מיליון דולר בלוטו, ובעקבות הזכייה מסכים לתת כספים למקורבים שלו שביקשו, אירח אנשים קשיי יום בביתו, כמו למשל את דוריס מור. הכנסת האורחים הזו עלתה לו ביוקר: הוא נעלם ונמצא רק מספר שבועות לאחר מכן – ללא רוח חיים קבור מתחם לבית של חברה של מור. היא הורשעה ברצח כמובן.

4. התמכרות להימורים

אוולין אדאמס נחשבה לבת-מזל – היא זכתה פעמיים (!) בלוטו בסכום מצטבר של 5.4 מיליון דולר. כספי הזכייה לא נשארו אצלה לזמן רב – היא התמכרה להימורים, “שרפה” את כל הכסף שלה ונאלצה לאחר מכן לגור בקרוון ארעי.

5. לא לשכוח לדווח למס הכנסה

טונדה לין דיקרסון קיבלה כרטיס לוטו ממעסיקה ב-Waffle House, וזכתה ב-10 מיליון דולר, שאותם החליטה לשמור רק לעצמה ולא לחלוק עם שאר חבריה לעבודה, כפי שסיכמו בינהם בעת קבלת כרטיסי הלוטו. העובדים תבעו אותה והפסידו, אבל הקארמה השיגה אותה, והיא נתבעה על-ידי מס ההכנסה לאחר שלא דיווחה על הזכייה.

6. הטרדות

בילי-בוב הארל ג’וניור זכה ב-31 מיליון דולר בלוטו בטקסס. הוא עזב את עבודתו בהום דיפו ותרם רבות לצדקה. אבל זמן לא רב לאחר מכן אנשים רבים הטרידו אותו כדי שיתרום גם להם מכספיו, וההוצאות שלו יצאו מכל שליטה. הוא התגרש מאשתו, ו-20 חודשים מאוחר יותר בנו מצא אותו ללא רוח חיים – לאחר שהתאבד.