תושבים מביתר כפו על מאיר רובינשטיין להגיש הצהרת הון

תושבים מביתר דרשו לאכוף את החוק על רובינשטיין, שנמנע מהגשת הצהרת הון • למרות שהעירייה הייתה אמורה לקזז משכרו 20% לכל חודש - לא קוזז שקל • יו"ר ועד הורים לחינוך מיוחד: "אם לילדי החינוך המיוחד אין כסף, אולי לאחר שרובינשטיין יחזיר מה שלקח - יהיה כסף"
אריה ריבקינד
י"ט טבת התשע"ט / 27.12.2018 19:15

כבר 11 שנים שמאיר רובינשטיין מכהן בתפקידו כראש עיריית ביתר עלית. אולם, משום מה בחר רובינשטיין, במשך שנים ארוכות, להתעלם מהוראות החוק המחייבות ראשי ראשויות ונבחרי ציבור בהגשת הצהרת הון.

על פי הוראות החוק, ראש עיר הנמנע מהגשת הצהרת הון – על הרשות המקומית לקזז משכרו 20%,  עד להגשת הצהרת ההון.

אולם, למרות שעיריית ביתר עילית נדרשה לקזז משכרו של רובינשטיין 20% לכל חודש, במשך כל שנות כהונתו – לא קוזז שקל אחד.

לפני מספרים חודשים פנה עו”ד איתמר בן גביר, לבקשת תושבים בביתר, וביניהם אלי זלמנוביץ, למבקר המדינה ולמשרד הפנים בדרישה לאכוף את החוק על מאיר רובינשטיין וכן לקזז משכרו רטרואקטיבית כחוק.

בתגובה לפניה ששיגר בן גביר לפני כחודש – התקבלה לפני מספר ימים, תשובת השופטת בדימוס והממונה על יישום החוק במשרד הפנים, ציפורה ברון, כי רק ביום 11 בדצמבר 2018 חתם רובינשטיין על הצהרת הון.

באשר לקיזוז השכר, ברון מסרה כי הטיפול בנושא נמשך.

מאיר רובינשטיין

יוזם הבקשה אלי זלמנוביץ, יו”ר ועד הורים לחינוך מיוחד, אומר: “הבקשה הוגשה לפני הבחירות במטרה לאמוד את הונו של רובינשטיין הנחשב לאדם עשיר, המחזיק בכמה בתים בביתר ומחוצה לה, בין על שמו ובין אם על שמות של מקורבים, בני משפחה ואנשי קש.

“רצינו לאשש את נכונות המידע ולפיו ראש עיר, שבחר להתעמר בילדי החינוך המיוחד בביתר, שולל את תקציבם, בעוד  הוא עצמו אדם שמשופע ברוך ה’ בכסף ציבורי ופרטי”.

זלמנביץ הוסיף, כי בכוונתו להמשיך ולדרוש מרובינשטיין להחזיר את הכספים שעליו להשיב לקופת העירייה, וכן לחשוף לציבור את הצהרת ההון.

“אם לילדי החינוך המיוחד אין כסף, אולי לאחר שרובינשטיין יחזיר את הכסף שלקח שלא כדין, יהיה כסף לחינוך המיוחד. אנו נמשיך לעקוב אחר העניין ונחקור גם את אמיתות הצהרת ההון שהגיש רובינשטיין”.

תגובת ראש העיר טרם התקבלה. לכשתתקבל – נפרסמה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בחרתם אחד משליחי פרוש
    28/12/2018 02:26
    חיים
  1. אחד מראשי שלמוני אמונים – אז מה ציפיתם ????

    חוץ משחיתות אל תצפו לכלום.

  2. אלי, אפשר לפרסם על מי מתלוננים תושבי ביתר?
    31/12/2018 08:50
    ביתרי
  3. רמז: לא על מאיר רובינשטיין

  4. לדרוש להטיל עליו קלון.
    01/01/2019 12:19
    ראש ישר
  5. יש שתי נקודות לחדד:
    לחייב את מאיר בתוספת ריבית ובצמדה כחוק.
    לבקש מבית המשפט לקבוע האם קלון בעבירה זו.