האישום חושף: הילדים נחטפו ל’לב טהור’ באמצע שבת והוסוו כ’סופרמן’

אהרון ישעיה רוזנר מויליאמסבורג, אחיו של מאיר רוזנר ממנהיגי כת 'לב טהור', מואשם על ידי ה-FBI בסיוע לחטיפת שני ילדים, ובמזימה להברחתם למקסיקו • כתב האישום מגולל את החטיפה, שבוצעה תוך חילול שבת
חיים טוויל
י"ט טבת התשע"ט / 27.12.2018 10:12

ה-FBI מאשים את אהרן רוזנר, תושב שכונת ויליאמסבורג, שנעצר בשבוע שעבר, בחטיפת שני ילדים ממשפחתם בצפון מדינת ניו יורק, וקשירת קשר להעברתם למקסיקו – לידי כת ‘לב טהור’.

אהרון רוזנר נעצר במוצאי שבת. ימים ספורים קודם לכן נעצר  אחיו, מאיר רוזנר, בפשיטה של האינטרפול וסוכני ה-FBI במקסיקו, יחד עם ארבעה מנהיגים אחרים של כת ‘לב טהור’.

אהרון רוזנר הואשם בקשר קשר לחטיפתה של נערה בת 14 ואחיה בן ה-12 – שניהם נכדיו של הלברנץ, מייסד הכת, שמשפחתם נמלטה. שני האחים נחטפו בבוקר יום שבת לפני כשבועיים בעיר וודרידג’ שבצפון מדינת ניו יורק. שני הנערים נראו לאחרונה נכנסים לרכב בחזית הבית בסביבות השעה 2:56 בבוקר.

בכתב האישום הוא מואשם  בחטיפה, ובקשירת קשר התכנית להעביר את שני החטופים למקסיקו – ומשם לגואטמלה, שם ממוקמת כת ‘לב טהור’. “הוא תפס, חטף, נשא והחזיק אדם תמורת כופר וכן באופנים אחרים. אהרון רוזנר השתתף בתוכנית לחטוף שני קורבנות בוודרידג’, ניו יורק, ולהעביר את הקורבנות למקסיקו”, נאמר בכתב האישום.

“הוא השגריר של כת לב טהור בארה”ב”, אמר מקור במשטרה ל’ניו יורק פוסט’.

סוכן האף-בי-איי  המוביל את החקירה ציין: “לב טהור היא קבוצה המורכבת מיהודים חרדים המתגוררים בגוואטמלה. בדקתי עוד ידיעות על כך שילדים שם חשופים לעיתים קרובות להתעללות מינית, פיזית או רגשית”.

כתב האישום מזכיר גם את אם הילדים שנמלטו מהכת, שהתאחדה עם ילדיה בארה”ב. היא קיבלה את מלוא המשמורת על הילדים ב-13 בדצמבר.

באתר ‘ישיבה וורלד’, המדווח על הפרשה, מציינים: “כאשר דיווחנו את הדיווח הראשון שהילדים נחטפו בעצם יום השבת, רבים הטילו ספק בדיווח שלנו וקראו לסיפור ‘פייק ניוז’. ‘ישיבה וורלד’ מתנצל על השגיאה הקודמת שלנו בדיווח כי הילדים נחטפו ברכב בשעה 3:32 בבוקר. ה-FBI אישר עכשיו שזה היה למעשה בשעה 2:56  בשבת בבוקר. התנצלותנו”.

בכתב האישום נכתב כי הילדים החטופים עזבו את ארה”ב כאשר המריאו משדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון שבפנסילבניה. הם לוו באיש ללא שם, והמריאו למקסיקו סיטי.

הילדים והמלווה שלהם היו לבושים בבגדים מוזרים, שנרכשו רק ימים ספורים קודם לכן, כולל כמה מהם עם לוגו של ‘סופרמן’. הבגדים נרכשו בניו ג’רזי, על ידי שני גברים לבושים בבגדי חסידיים.

בכתב האישום נאמר עוד כי אהרון רוזנר ארגן 7 העברות בנקאיות לאנשי קשר במקסיקו במהלך חודש דצמבר, בסכום כולל של 3550 דולר. כמו כן ידוע שהוא ארגן שיחות ועידה עם מנהיגי ‘לב טהור’ שהיו מעורבים במבצע החטיפה.

הם דנו ברכישת טיסות, כרטיסי אוטובוס, כרטיסי אשראי ומזון, וכן חדרי מלון במקסיקו.

לפי דיווח ב’ישיבה וורלד’,  בקשתו של  רוזנר להשתחרר בערבות נדחתה. לפי ה’ישיבה וורלד’, רוזנר הוא זה שנהג ברכב שהוביל את הילדים החטופים מביתם לשדה התעופה, בשבת.

ב’ישיבה וורלד מדווח עוד, כי חלק מהמשתתפים במבצע הנזכרים בכתב האישום – יהודים חסידיים מניו יורק – עשויים לשתף פעולה עם החקירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות