מפלגת רמטכ”לים: גנץ ויעלון רוצים לרוץ יחד; הכוורת של גנץ נחשפת

אריה ריבקינד
|
י"ט טבת התשע"ט / 26.12.2018 23:13
מגעים משמעותיים בתקופה האחרונה בין שני הרמטכ”לים לשעבר על ריצה ברשימה משותפת – לאחר שהשניים ירשמו בנפרד את המפלגות שלהם • ומי כבר נמצא בכוורת של בני גנץ?

בימים האחרונים מתקיימים ‏מגעים מתקדמים לאיחוד בין הרמטכ”לים לשעבר בני גנץ ומשה (בוגי) יעלון כשגנץ יעמוד בראש הרשימה לכנסת ה-21. כך דווח הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של ‘החדשות’.

לפי ההערכות, הסיכויים לחבירה בין השניים גבוהים.

בדיווח נאמר כי בשבועות ובימים האחרונים התקיימו מפגשים משמעותיים בין גנץ ויעלון ובין מקורביהם. עוד דווח כי בין יעלון לגנץ קיימות הבנות ראשוניות על מיזוג רשימות, לאחר שהשניים ירשמו בנפרד את המפלגות שלהם – כאשר גנץ צפוי לעמוד בראש.

על פי הדיווח, רשימת רמטכ”לים תיתן מענה לסדר יום ביטחוני, ויהיה קשה להדביק לה דימוי שמאלני כשיעלון יהיה חלק ממנה.

בחדשות עשר דווח, כי גנץ יביא לרשימה מספר אנשי עשייה שייתכן ויסייעו מאחורי הקלעים,  ביניהם: מנהל בית החולים שיבא וקצין רפואה ראשי לשעבר איציק קרייס, שעשוי להיות מועמד לתפקיד ביצועי. חילי טרופר – איש חינוך ופעיל חברתי ולשעבר גם עוזרו של שי פירון, מי שהיה שר החינוך ברשימתו של לפיד.

אדם שלישי הוא מיכאל ביטון ראש עיריית ירוחם לשעבר שעזב לאחרונה את מפלגת ‘אחי ישראלי’, לאחר מתיחות עם עדינה בר שלום.

במטות שני המועמדים העדיפו שלא להגיב לדברים.

הערב התראיין יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, למהדורה המרכזית והכחיש את הדיווחים לפיהם הציע לגנץ את ראשות המפלגה. עוד הצהיר גבאי כי יישאר בתפקידו: “יהיה בקלפי פתק של המחנה הציוני עם אבי גבאי”.

אתמול הכריז שר הביטחון והרמטכ”ל לשעבר, משה (בוגי) יעלון, על הקמת מפלגה חדשה בראשותו – שתתמודד בבחירות לכנסת ה-21.

”זה הזמן שלנו לקחת אחריות”, אמר יעלון, והבטיח לפרסם בקרוב את המתמודדים שירוצו במפלגתו שתפעל “בלי קונצים”, כלשונו.

”כל חיי הייתי חייל של המדינה. אני קורא לכם להיכנס יחד איתי אל מתחת לאלונקה ולהביא תקווה לישראל. הגיע הזמן למנהיגות אחרת”, הוסיף שר הביטחון לשעבר.