החתונה בויליאמסבורג בוטלה ממש ברגע האחרון כי החתן חלה בחצבת

חתן המתגורר באנטוורפן שבבלגיה היה אמור לחגוג הערב באולמי 'ויואל משה' שבשכונת ויליאמסבורג את חתונתו • אלא שביקור אצל רופא גילה: הוא חולה בחצבת • משרד הבריאות אסר על קיום החתונה - והיא נדחתה עד שיחלים
נתן פרל
י"ט טבת התשע"ט / 26.12.2018 22:37

התפרצות החצבת:  חתן, בן למשפחת טונק, המתגורר באנטוורפן שבבלגיה היה אמור לחגוג הערב (רביעי) את היום המאושר בחייו.

אלא שהחתונה, שהייתה אמורה להתקיים באולמי ‘ויואל משה’ שבשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין – בוטלה.

זאת, לאחר שהבוקר לא חש בטוב. לאחר ביקור אצל רופא מקומי התברר: הוא חלה בחצבת – ובעקבות כך, משרד הבריאות של ניו יורק אסר על קיום החתונה, וזו נדחתה למועד אחר, עד שהחתן יחלים מהמחלה המדבקת.

כפי שדווח בוואלה, מאות מתפללים, ביניהם נשים וילדים, שהתפללו בתפילות השבת האחרונה בבית הכנסת ‘הגדול’ בבני ברק נקראו להיבדק בדחיפות, מחשש כי נדבקו במחלת בחצבת, לאחר שחולה במחלה הגיע להתפלל בבית הכנסת בשבת פרשת ויחי.

עם היוודע הדבר, קרא משרד הבריאות למתפללים ששהו בבית הכנסת להיבדק בדחיפות. עוד נמסר מהמשרד, כי מתפללים שלא חוסנו נגד חצבת בעבר צריכים לפנות בדחיפות לקופות החולים על מנת לקבל חיסון סביל למחלה.

משרד הבריאות הוסיף, כי משתתפים בתפילות שיפתחו מחלת חום או פריחה בשלושת השבועות הקרובים, מתבקשים לידע את הרופא המטפל.

כבר לפני חודש וחצי דיווחו כלי התקשורת בארה”ב על עלייה יוצאת דופן במספר חולי החצבת בקהילות חרדיות בניו יורק וניו ג’רזי.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת, יש קשר בין התפרצות המחלה בברוקלין לריבוי מקרי החצבת בישראל.

לפי אתר JTA, במחלקת הבריאות של ניו יורק טענו כי התפרצות המחלה בשכונות החרדיות של ברוקלין מיוחסת למי שלא חוסנו נגד חצבת, נדבקו בעקבות ביקורים בישראל, והדביקו אחרים.

התפרצות המחלה עוררה דאגה בקרב הרשויות בארה”ב, מנהיגי הקהילות החרדיות וההורים, בשל שיעורי ההתחסנות הנמוכים באופן יחסי בשכונות החרדיות – ולכן, כדי להתמודד עם ההתפרצות, בחלק מהקהילות נקטו בחרם נגד מתנגדי חיסונים – ואסרו על מי שאינו מחוסן להגיע לבתי הכנסת או לבתי הספר.

“הורים המתנגדים לחיסונים לחצבת ולכל המחלות האחרות לא רק מעמידים את הילדים שלהם בסיכון, אלא מסכנים ילדים אחרים ומשפחות”, הסבירו במחלקת הבריאות של ניו יורק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות