צפו: הח”כים הצטלמו סלפי אחרון במליאה – ופיזרו סופית את הכנסת ה-20

חברי הכנסת הכריעו באופן רשמי בקריאה שנייה ושלישית על הפסקת כהונתם ופיזור הכנסת • 102 חברי כנסת תמכו ושניים התנגדו • לפי הצעת החוק, הבחירות יתקיימו ב-9 באפריל - ד' ניסן
יחיאל גלאי
י"ח טבת התשע"ט / 26.12.2018 21:09

מליאת הכנסת אישרה הערב (רביעי) את החוק לפיזור הכנסת ה-20 בקריאה שנייה ושלישית.

102 חברי כנסת תמכו ושניים התנגדו בהצעה.

לפי הצעת החוק, הבחירות יתקיימו ב-9 באפריל – ד’ ניסן.

להצעת החוק הממשלתית הוצמדו הצעות פרטיות של חברי הכנסת רוברט אילטוב, ציפי לבני, תמר זנדברג, יאיר לפיד ואיימן עודה.

לאחר שהתקיימה הצבעה על כל אחת מההצעות בנפרד ואושרו כל ההצעות, הן מוזגו להצעה אחת שעברה להכנה לקריאה שנייה ושלישית בוועדת הכנסת.

השר המקשר בין הכנסת לממשלה, יריב לוין, אמר בדיון שהתקיים לפני ההצבעה בקריאה ראשונה: “אנחנו משלימים כאן כהונה של ארבע שנים מלאות, ארבע שנים של תנופה גדולה, של עשייה גדולה, של הישגים עצומים, גם של הממשלה וגם של כלל הקואליציה שפעלה כאן בכנסת”.

הוא הוסיף: “אני רוצה להזכיר, את חוק הלאום, אחד מהחוקים החשובים ביותר שחוקקה כנסת ישראל אי פעם, מסד ויסוד לקיומה של המדינה ולאופייה כבית הלאומי של העם היהודי. חוק הלאום הוא ביטוי נאמן למורשת ולדרך הציונית, שבזכותה מדינת ישראל קמה והגיעה להישגים האדירים שאנחנו מתברכים בהם”.

הוא ציין עוד: “ארבע השנים האחרונות התאפיינו בעשייה ענפה בכל תחומי החיים. הישג יוצא דופן היה האירוע ההיסטורי של העברת השגרירות האמריקנית לירושלים, דבר שייחלנו לו שנים רבות. לצד ההישג המדיני הכביר הזה הושגו הישגים חשובים מאוד וחסרי תקדים בקידום היחסים הבילטרליים בין ישראל לבין שורה ארוכה של מדינות בעולם.

נתניהו

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

“אלה היו ארבע שנים של צמיחה כלכלית חסרת תקדים, שהיטיבה עם כל שדרות העם, ובפרט עם האוכלוסיות המוחלשות הנזקקות לסיוע ולתמיכה ולחיזוק. הממשלה הזו השקיע מאמץ יוצא דופן בחיזוק ובצמצום פערים. בסך הכל הצלחנו להשלים ארבע שנים מלאות, דבר שלצערי נדיר במחוזותינו. אני משוכנע ומקווה שנוכל לראות את הממשלה הבאה נכנסת לתפקידה כמה שיותר מהר וממשיכה בדרך, בעשייה ובהישגים של הממשלה הנוכחית”, סיכם השר.

מנגד אמרה יו”ר האופוזיציה, ח”כ ציפי לבני: “זו שעת חירום למדינת ישראל. ישראל זקוקה למהפך, הוא אפשרי והוא קריטי לעתידה של מדינת ישראל כדי להציל את המדינה מפני הממשלה ששלטה פה בשנים האחרונות”.

“במשך 70 שנה מעולם לא הייתה מחלוקת על הדמוקרטיה עצמה, ראיתי את הממשלה לועגת לכל מה שהדמוקרטיה מייצגת. אנחנו צריכים לאחד כוחות ולפעול ביחד ולהתחבר למכנה המשותף ולחבר את מי שיושב בצד של האופוזיציה גם ממפלגות שונות וגם את הכוחות החדשים שרוצים לבוא לכנסת, לחבירה אחת גדולה ולהרכיב ממשלה עם כל הכוחות שיצטרפו”.

צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות