אדלשטיין לח”כים: “אתם לא תלכו היום הביתה עד שתפזרו הכנסת”

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הצהיר שהחוק לפיזור הכנסת יעבור עוד היום בשלוש קריאות, למרות הניסיונות של חבר הכנסת מיקי זוהר לדחות את ההחלטה • "הישיבה הזאת לא תנעל ולא ישתנה סדר יומה"
אריה ריבקינד
י"ח טבת התשע"ט / 26.12.2018 13:14

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין הכריז בצהרים (רביעי) כי חוק פיזור הכנסת יעבור עוד היום בשלוש קריאות, למרות הניסיונות של חברי כנסת למנוע את המהלך.

“לפני יומיים כנסתי בלשכתי את כל ראשי המפלגות. סיכמנו דברים ברורים – הבחירות יתקיימו ב-9 לאפריל, ובמהלך יום רביעי החוק לפיזור הכנסת יחוקק בקריאה שנייה ושלישית.

“אני מודיע כאן ועכשיו שהישיבה הזאת לא תנעל ולא ישתנה סדר יומה כל עוד החוק לפיזור הכנסת לא יחוקק סופית בקריאה שנייה ושלישית. יהיה היום – אז היום. מחר – אז מחר או בעוד שבוע. אבל הישיבה הזאת לא תנעל ולא יהיו שום תוספות עד שהחוק הזה לא יעבור”.

ח”כ מיקי זוהר, יו”ר ועדת הכנסת,  ניסה גם היום לדחות את מועד פיזור הכנסת – מה שיצר עימות מילולי בינו לבין יו”ר הקואליציה, דוד אמסלם.

“יש חוקים שהם חשובים מאוד למי ששלח אותנו לכנסת ומי שישלח אותנו שוב פעם לכנסת”, אמר זוהר בפתח הישיבה. “פניתי לראש הממשלה וליו”ר הקואליציה לעזור בקידום החוקים האלו לפני פיזור הכנסת”.

אתמול אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה, בהסמכת הממשלה, את ההצעה לפיזור הכנסת.

הצעת החוק מורה לעלות היום להצבעה במליאת הכנסת בשלוש קריאות, לאחר דיון בוועדת הכנסת. הח”כים צפויים לתמוך במהלך ובכך להכריז רשמית על הקדמת הבחירות לד’ ניסן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות