“ניסה להיכנס בטיסה בין העמודים”: החייל שלף, ירה צרור והמחבל נוטרל

מחבל ניסה לדרוס חיילים סמוך לכיכר החטיבה המרחבית שומרון • הם ביצעו ירי לעבר המחבל ונטרלו אותו: פונה פצוע באורח בינוני לבית חולים • שלושה נפגעי חרדה עד ראייה: "החייל ירה צרור ורצנו מאחורי הבטונדה"
חיים טוויל
י"ח טבת התשע"ט / 26.12.2018 12:05

מחבל ערבי ניסה לבצע הבוקר (רביעי) פיגוע דריסה נגד חיילי צה”ל בכיכר החטיבה המרחבית שומרון, בטרמפיאדה לכיוון חווארה ואריאל.

כוח צה”ל שהיה במקום פתח בירי לעבר המחבל ונטרל אותו.

איש לא נפגע, אולם במקום טופלו שלושה נפגעי חרדה -שתי נשים מהשומרון וגבר מבנימין. הם טופלו על ידי מתנדבי מחלקת הרפואה של המועצה האזורית שומרון.

המחבל פונה בהכרה מלאה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כשמצבו מוגדר בינוני.

מצה”ל נמסר: מחבל הגיע ברכב מכיוון העיר שכם וניסה לדרוס אזרחים ולוחמים שאיבטחו טרמפיאדה סמוך לכיכר החטיבה המרחבית שומרון. הלוחמים ניטרלו את המחבל.

אמונה מבורך, בת 23 מהשומרון, שהייתה עדה לנסיון פיגוע הדריסה מספרת: “היינו 3 אנשים. הרכב בטיסה ניסה להיכנס בין העמודים. נסע לאט ופתאום נכנס בנו. החייל ירה צרור ורצנו מאחורי הבטונדה. התגובה של החייל הצילה אותנו”.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, אמר בתגובה: “אובדן ההרתעה הבטחונית על ידי ממשלת ישראל, והיעדר התקצוב המינימאלי הנדרש על ידי צה”ל לאבטחת הישובים ומרכיבי הבטחון מזמינים פיגועים.

“ניצלנו היום בנס מעוד פיגוע רצחני שהיה יכול להיגמר אחרת. יש לנו 3 נפגעי חרדה שכרגע מטופלים, וחיילים גיבורים שהגיבו כמו שצריך ומנעו פיגוע רצחני”.

“אבל אנחנו לא יכולים לסמוך על הנס. אנחנו נלחם בכל הכח על בטחון התושבים שלנו. גם במלחמה עיקשת בטרור וגם בהבאת מרכיבי בטחון כמו שצריך. ולא נוותר לאף אחד כולל לא לממשלה הלאומית שלנו. כי האהבה והכבוד שיש לנו לממשלה הזו לא יסיחו את דעתנו מאחריותנו הראשונית. לדאוג לבטחון הבסיסי של חצי מליון תושבים ביהודה ושומרון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות