3 חרדים מבית שמש הונו את משרד החינוך ב-1.4 מיליון שח

בעלי העמותה, לפי החשד, הוציאו במרמה ממשרד החינוך תקציבים באמצעות זיוף מסמכים • קיבלו כ-1.4 מיליון שקלים במהלך השנתיים האחרונות • לפי החשד של החוקרים, גם החתימות של רואה החשבון, שהופיעו על המסמכים, זויפו • 3 ממנהלי העמותה, בשנות ה-20, נעצרו
חיים טוויל
י"ח טבת התשע"ט / 26.12.2018 11:27

חוקרי המשטרה עצרו אמש (שלישי) שלושה חרדים, תושבי בית שמש,  בחשד להונאה של משרד החינוך.

חקירת המשטרה נפתחה עם קבלת דיווח על חשד למרמה והונאה המבוצעים כנגד משרד החינוך, במטרה להשיג כספים למוסד חינוך המנוהל על ידי עמותה בעיר בית שמש.

חוקרי ההונאה של המשטרה, שפתחו בחקירה סמויה, הצליחו לאתר עשרות מסמכים שהועברו מהעמותה למשרד החינוך, החתומים על ידי רואה חשבון, ובהם תצהירים אודות מוסד חינוך אותו הם מפעילים, שבגינם על פי החשד הצליחו להוציא סכום מצטבר של כ-1.4 מיליון שקלים במהלך השנתיים האחרונות.

עוד העלתה החקירה, כי לפי החשד, המסמכים שהועברו למשרד החינוך מזויפים, וכך גם החתימות המופיעות עליהם של רואה חשבון, שעל פי החשד מעולם לא התקשר עם העמותה – וככל הנראה החשודים זייפו את חתימותיו.

אתמול, עצרו חוקרי המשטרה 3 חשודים, בשנות ה-20 לחייהם, ממנהלי העמותה, והם הובאו לחקירה בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל דבר, שימוש במסמך מזויף, הלבנת הון ועבירות נוספות.

עם סיום חקירתם יוחלט באם להביאם בפני בית המשפט.

במשטרה ציינו, כי “קבלת התלונה במשטרה, הובילה לפתיחה בחקירה סמויה ונרחבת העוסקת בהונאה בהיקף גדול ובעבירה שעקרה פגיעה ישירה במוסדות החינוך, בתלמידים ובכספי הציבור משלם המיסים. במסגרתה פעלו החוקרים לגיבוש תשתית ראייתית כנגד החשודים המרכזיים שפעלו בדפוס פעולה מתוחכם במשך כשנתיים וקיבלו במרמה כספים בסכום רב ממשרד החינוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות