גדעון לוי מ’הארץ’: “אני לא מתבדח. אני בוחר בנתניהו בלי כל היסוס”

מי אמר שהעיתונאי אראל סג"ל ופובליציסט 'הארץ' לא יכולים לחלוק את אותו פתק בקלפי? האזינו למפגש הפסגה ביניהם באולפן רדיו 103fm
חרדים 10
י"ז טבת התשע"ט / 25.12.2018 14:42

איש השמאל הקיצוני גדעון לוי, עיתונאי ‘הארץ’, התארח היום (שלישי)  בתוכניתם של אראל סג”ל וחיים לוינסון ברדיו 103 FM.

“אני לא מתבדח כשאני אומר שאם אני צריך לבחור היום בין גנץ, לפיד או נתניהו – אני בוחר בנתניהו מבלי כל היסוס. מעולם לא חשבתי לחצות את הקווים ומעולם לא חשבתי לעזוב אך המציאות השתנתה. האמנתי במציאות של שתי המדינות לשני עמים. אתם (הימין) הסרתם את האפשרות הזאת מהפרק והרכבת הזאת כבר יצאה מהתחנה.

“מרגע שהוסרה האופציה, נותרה השאלה איזו משטר יקום כאן. הכיבוש הוא כבר לא תופעה זמנית ואם הוא לא זמני, יש לנו שתי אלטרנטיבות – דמוקרטיה או אפרטהייד. אין אפשרות שלישית”.

לוי הדגיש: “אתם ניצחתם ובגדול בעניין המרכזי. מפעל התנחלויות השיג את מה שרצה להשיג, לסכל כל סיכוי לפתרון שתי המדינות והוא לא יעלה יותר לשולחן. יצרתם מצב בלתי הפיך וזהו נוק-אוט. אתם מושכים אותנו לקראת רפובליקה חדשה כאן.

“ראיתי יותר מידי דברים בשלושים שנה האחרונות כשנסעתי מידי שבוע לשטחים. התחלתי את עמדתי במקום אחר וככל שראיתי יותר הבנתי את גודל הפשע. ככל שראיתי יותר הבנתי איך נושא הכיבוש מקרין על כל הבעיות שלנו ושיניתי את עמדתי עם השנים.

“מכיוון שאני מעריך שאתה (-אראל סג”ל) אדם הגון, אני משוכנע שהיית מגיע לאותן מסקנות כמוני אם היית עובר את המסע שאני עברתי”.

כשאראל תהה מה עשו הפלסטינים כדי לפתור את נושא הכיבוש – גדעון לוי הבהיר: “אדהים אותך, הם לא ממש מעניינים אותי. אני עסוק במה שאנחנו מעוללים ולא בטרגדיה שלהם. אני עסוק באשמה ובאחריות שלנו על הפשעים שאנחנו מבצעים. אין לי סנטימנט מיוחד לפלסטינים, יש בי תחושת אשם כלפי העם שלי”.

בהמשך התייחס לוי לפסילתו של מוסי רז מלרוץ לכנסת ה-21 במפלגת מרצ עקב הליך פרוצדוראלי של המפלגה: “אני לא מכיר את התקנון של מרצ והוא לא מעניין אותי. אני יודע שבמפלגת השמאל היהודית היחידה שקיימת כיום היה רק חבר כנסת אחד שהמאבק בכיבוש היה לנושא הדגל שלו. הוא היה היהודי היחידי מ-120 מחברי הכנסת ששם את נושא הכיבוש כדבר המרכזי של פעילותו.

“לאיש הזה מרצ אמרה אתמול ‘לא’ וכעת היא נשארת עם חבורה של עסקנים אפרפרים שידאגו לחוקים משניים וחסרי כל, בזמן שאת הכיבוש ישאירו לטיפולו של אראל סג”ל”.

לדבריו, “המקרה זה מראה את פני הפוליטיקה הישראלית. הימין מוכן להיאבק בנחישות על טריטוריה ונדל”ן עם עוד גבול ומאחז שיעלו לנו בדם בזמן שהשמאל מתעסק בנושאים שוליים. למה לא כל מרצ עוסקת בכיבוש? מעל כל הנושאים המאוד חשובים שיש בישראל יש עננה אחת כבדה שאי אפשר לברוח ממנה. מי שבורח ממנה פשוט לא מעז להישיר מבט אליה”.

אראל סבר כי היהודים הם עם סגולה ושלוי מדבר בסיסמאות: “אמירות כמו ‘כולנו שווים’ יובילו לכדי שפיכות דמים”.

לוי תקף בתגובה: “אתה עסוק כל הזמן ביהודים ואני עסוק בבני אדם. אין דבר יותר גזעני מלומר שהערבים הם בעיה דמוגרפית”.

“ההתעסקות כל הזמן בעצמנו מרתיעה אותנו”, סיכם, “אנחנו לא לבדנו בחלק הזה של העולם והימין לא מכיר בכך. אלא שנמצאים איתנו שווים בזכויותיהם עד המילימטר האחרון לזכויות שלנו, וגם זה במקרה של פשרה גדולה מצידם כי הם היו כאן לפנינו. הפתרון היחידי הוא דמוקרטיה לכולם ואני תוהה מדוע זכויות אדם שוות לכולם מבהילה כל כך את הימין”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חולה נפש הזוי
    25/12/2018 18:30
    ןח
  1. תמיכתו רק מזיקה לביבי

  2. לאט לאט נופל האסימון בשמאל
    26/12/2018 00:59
    צדוק התקוה
  3. רק שחכח אראל סגל להגיד לגדעון לוי שאת ה”כיבוש”הביאו הערבים על עצמם אם חוסיין לא היה מצטרף לחגיגה של נאצר ב67 לא היה כיבוש ולא היו התנחלויות ולא היה עם “פלסטנאי”

  4. את הכיבוש הביאו על עצמם הערבים ב67
    26/12/2018 01:01
    אדי
  5. אם מלך ירדן לא היה מצטרף למלחמה בששת הימים לא היו התנחלויות ולא כיבוש ולא היה עם פלסטנאי אלה ירדני